December

December

torsdag 10 maj 2012

Ny dag, ny bok



2 timmar kvar innan jag måste ge mig iväg. Har redan skjutsat dottern till praktiken och så fick vi tankat för hon ska ju inte tro det är gratis :).

En promenad är också avklarad precis som grötfrukosten. Nu är det kaffe framför datorn som gäller. Och det känns skönt att ha gott om tid istället för stressa runt och bli alldeles ........... ja jag vet inte men bra är det inte dom gånger man måste skynda sig.

Sömnen i natt - nä inte så bra så jag är sliten och trött redan innan dagen har börjat. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att sova bättre. Det är artrosaxlarna som bråkar enormt med mig.

Och idag blir det ju som sagt många timmar på ryggis så jag kommer vara bra trött i em/kväll.

Tänkte på en sak angående lampan jag har piffat upp köket med i ett hörn. Jag tyckte det är en lite för stark lampa i den medan dottern tycker det är alldeles lagom. Jag hatar att behöva ha takarmaturen tänd i köket, använder jag bara om jag absolut måste men annars vill jag ha smålampor tända. Medan barnen skulle kunna ha den lampan tänd jämt. Och jag tycker när jag går in i dotterns rum och hon ligger på sängen och myser att det borde bli ännu mysigare om hon inte hade taklampan tänd men icke. Så olika vi är.

Men jag ska nog smygbyta ut glödlampan :)

Än så länge är det inte regn men det hänger i luften och det ska ju också komma in regn under dagen så det blir att komma ihåg paraplyet idag. Men det är ju i alla fall inte kallt.

Men det är ju en sån här mellandag och det får ju mig att fundera på vilka skor jag ska ha på fötterna. Skinnstövlarna? För varmt? Conversen - tyg! Walkingskorna - blir det nog. Det kan vara nog så skönt att ha såna här små värdsliga problem att ta tag i ibland som motvikt till alla andra problem man har.

Må gott

Jo just ja - ny bok!

Läser (läs: Lyssnar) på Anna Jansson - När skönheten kom till bro

Omslagsbild: När skönheten kom till Bro

1 kommentar:

  1. tänker på hur olika man är...
    jag vill oxå hellre ha tänt smålampor än taklampor... blir lite mer mys.. maken vill däremot ha tänt ordentligt...."kan du inte tända så man ser" ;-)
    när jag är ensam hemma tycker jag om att ha det tyst. har nästan aldrig på radion eller tvn. Men så for som övriga kommer hem så slås radion på tvn & det är ljud överallt.. Visst gillar jag musik & så men jag tycker det kan vara tröttande med ljud :-)

    Bra att ni tankade, för det är ju definitivt inte billigt med bensin nu...

    Ha en fin dag & det låter som en bra idé med walkingskorna ;-)
    Kram

    SvaraRadera