December

December

onsdag 9 maj 2012

Ännu en dag denna vecka är tillända



Egentligen skulle jag inte sitta här framför datorn utan jag skulla ha kramat kudden men så lätt är det inte. Kan inte gå in och borsta tänderna för där är dottern och duschar.

På spisen står pasta och broccoli och kokar till morgondagens lunch - en låda till oss var och det var ju tur att jag gjorde kycklingen idag. Så den har jag rensat nyss. Och som sås ska det bli lite creme fraice med örter. Klickar bara över det i matlådan så får den bli varm och god i morgon.

Min kycklingmiddag blev påver. Bara lite kyckling och gurka, paprika och tomat. Orkade inte fixa något mer till. Men det var helt ok.

Vi har ju varit på yoga jag och dottern men det var mer motigt idag än tidigare. Mycket beroende på axlarna och jag missade att ta värktabletterna innan. Men det var ändå skönt att få sträcka ut resten av kroppen.

Nu är det inget nästa vecka pga kristi flygare men sen är det 2 gånger kvar innan uppehållet till hösten. Undrar om jag kommer vara duktig och göra yoga ändå hemma - har lånat en cd från biblioteket med Malin Berghagen och det lilla jag lyssnat på den så verkar det bra för hon har en behaglig röst att lyssna på. Har lånat andra också genom åren men de flesta är inte i mina öron sköna instruktörer att lyssna på.

Har också fått köpt både blixtlås och tråd. Blixtlåsen har 5 års garanti så nu måste det ju hålla. Fick träffat några ur stickgänget för det är stickcafé idag och jag var saknad och jag saknar dom också men i juni kan jag ju gå igen.

Och så fick vi köpt lite mat, dottern sover som sagt här i natt för hon ska upp tidigt imorgon och det behövdes lite frukost.

Och så har jag inte dammsugat!

Men jag har skurat badrummet och röjt och pysslat i köket. En del av köksbänken fick lite piffing och en lampa hamnade i ett hörn och dottern tyckte det blev bra.

Sen fick jag lagt undan lite vinterhalsdukar och vantar så det blev lite nyttigt gjort idag.

Men jag kände mig så trött efteråt - för så lite men det blev lite bättre efter en dusch och sen så var det bara att åka iväg.

Nu är både pastan och broccolin färdigkokt och det luktar ju allt annat än gott när man kokar broccoli. Ska sätta mig och titta på Greys anatomi sen när första reklampausen kommer så blir det att göra sig klar för natten och gå och lägga mig för att sen titta klart.

Och någon sol tittade aldrig fram trots att det för en kort stund såg lovande ut.

Sen är det tur att dottern sover här i natt och behöver skjuts imorgon för då kommer jag upp. Ska åka hemifrån redan innan 10 för att hinna i tid till 11 och jycken ska ju ha sitt också först. Och hon ska vara på plats till 7!

Så i natt hoppas jag på en smärtfri och fridfull sömn!

God Natt

1 kommentar:

  1. jag hoppas oxå att du får sova riktigt gott inatt...

    kram

    SvaraRadera