December

December

tisdag 14 oktober 2008

Pest eller kolera


Jag avskyr brustabletter. Det smakar ju fullkomligt urk. Därför tar jag aldrig treo om det inte är så att inget annat finns. Chefen köpte alltid alvedon i brus till jobbet förr.

Av vilken anledning kan jag inte förstå - är det att den verkar snabbare då kanske?

Treo finns ju bara i brus.

Och jag har av någon anledning jag inte själv kan komma på varför köpt InsideBrus istället för tabletter när jag hade magbesvär.

Och igår hade jag känningar när jag gick och la mig och det är som att välja mellan pest eller kolera ifall jag ska ta en sån brustablett eller inte.

Det blev en brustablett för den smärtan är ju kortare även om det är så svårt att få ner den utan att det kommer upp igen.

Gav sonen också en sån här brustablett en gång då han hade ont i magen och halsbränna. Han kommer aldrig mer ta en sån här sa han för den är så äcklig.

Nåja - jag slapp det magonda i alla fall.


Men jag hade svårt att somna, honkatten kom inte in trots att jag ropade flera gånger på henne så hon var ute på månskens äventyr. Om dagen var jättemörk igår så var natten ljus pga fullmåne. Kanske är det även det som gör att jag inte kunde somna. Och klockan ringer ju så fort man har ju knappt gått och lagt sig förrän det är dax att kliva upp. Och som vanligt när jag har ungarna så plågar jag mig upp tidigt för att väcka dom. Göra ordning deras frukost, stressa och få skälla för att vi blir så sena för dom ligger så länge som möjligt och sonen missade sitt tåg i morse det stod på perongen men det var ingen mening att ens försöka springa och tro att man ska hinna med. Så han åkte med mig till stan. Och vi hade inga köer att tala om på vägen in - bara det är ju plus för dagen.
Om dagen igår var jättegrå och mörk - det blev liksom aldrig ljust på hela dagen så är det betydligt bättre idag. Solen skiner från blå himmel - skönt.
Barnen kom igår och då passade det väldigt bra med en het soppa och dagens middag är också klar. Korv stroganoff med ris. Det är så lättvindigt när man har förberett så här långt.

När vi ändå pratar mat - frågade sonen om torsdag och om han ville äta tex fläskfilé - nej blev svaret för det äter vi varje fredag på skolan - häpp??
Dom har ju sin "bamba" i en lunchrestaurang som är för allmänheten och det är ju dagens rätt som man äter då. Och på fredagar serverar dom tydligen fläskfilé. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska äta - förmodligen lax eftersom det är en av hans favoriter.
Annars så är det ungefär som vanligt. Lite trött och lite värk och det värsta av allt - min tand som jag rotfyllt och bråkat med börjar kännas av igen. Det värker i den - men det ska ju inte finnas någon rot kvar??? Så jag måste kontakta tandläkaren och kolla upp detta.
Kan man reklamera en lagning???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar