December

December

tisdag 21 oktober 2008

Lite bättre idag



Jycken ser ut att må förhållandevis bra idag. Visst lite krokig fortfarande och säkert ont också men tror sprutan igår gjorde sitt och både jag och dottern gav honom massage på ryggen vilket han verkar tycka om.

I morse innan han klev ur sängen så blev det mer massage och så körde jag fönen på honom. Det gillade han!! Veterinären sa ju att massage och värme var bra.

Det är så man nästan blir avundsjuk - jag vill också ha massage och värme. Kanske skulle man investera i en värmedyna.

Dottern var ju som sagt hemma igår också för att sitta vid sin dator och i lugn och ro göra klart sitt specialarbete. Och mamma fick hjälpa till. Läsa igenom och komma med förslag. Intressant ämne hade hon Progeria - ni vet dom här barnen man läser om som ser ut som små gummor och gubbar. Så mycket konstigt det finns. 1 på 8 miljoner får den här sjukdomen pga någon gen som muteras. Det finns ingen i Sverige men närmaste fallet finns i Danmark. Och man kan få flera barn som har inom samma familj så man har ju inte riktigt fått koll på vad som gör att genen muteras. Det är ju inte ärfligt eftersom dom här barnen aldrig själv får några egna barn. Snittåldern för dessa är 13 år. Men det finns fall där dom blivit över 20 år.

Intressant är det och jag kommer ihåg en dokumentär som jag har sett också för något år sedan och den var väldigt intressant.

Så det blev en sen kväll igår. Klockan var över 11 innan jag kom i säng. Känns idag ska jag säga - är jättetrött. Men ikväll ska det väl bli en lugn kväll utan barnen - tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar