December

December

onsdag 14 mars 2018

14 mars 2018

Mars månad är i sitt mittersta och jösses - jag hinner inte med.

Vintern är kvar och i lördags tog jag en tur över ängarna och det var ett tjockt lager med snö och ingen som gått på stigarna före mig förutom något djur. Rådjur eller räv. Och när det är orörd snö så ser man att det är rätt mycket djur som går där förutom vi människor och hundar.

Och solen sken och det var så härligt men jobbigt när man skulle uppför backarna. Jag hade inte förväntat mig att jag skulle vara först efter snöfallet. Såg när jag vände mig om senare att långt bakom mig gick ett par med hund så som det ofta brukar vara just där.

Sen kom regn och då försvann mycket av snön på vägar och andra ställen och jycken blir alldeles grusigt och skitig när vi är ute.

I måndags var det också en rejäl dimma som rullade in på em och sen blev väldigt kraftig på kvällen. Man såg inte så långt och vi var ute och åkte jag och dottern - ovanligt? :)

Det var sista dagen för att Mios check där man får 300:- rabatt om man handlar för 600:- skulle gå ut och dottern hade funderat lite på några saker sen vi var där senast så vi åkte iväg för att kolla.

Hon köpte en tavla och en pläd och jag fick en present också :)


Den passade bra med lampan jag köpte på Indiska nyss och den är placerad vid sidan om den och på den andra har jag en annan turkos buddafigur.

Sen gick vi och tittade i ett kvällsöppet affärscentrum och gick in på Life och dottern köpte lite där innan vi åkte för att äta.

Det blev Max!

Länge sen jag var in på ett sånt ställe och det blev en Halloumiburgare - den var riktigt god så det kan jag tänka mig fler gånger. Dottern tog en bönburgare och den tyckte hon var god.

Sen hem och jag var så trött! Helt slut! Så det blev inte mycket mer gjort än att sätta mig i soffan en stund och jag skulle ha tagit hand om disk men jag orkade inte.

Jag har sovit bra under flera nätter men är helt slut på morgonen när jag vaknar ändå. Och det stör mig enormt. Jag vill ju känna mig utvilad efter en natts lång god sömn men icke - ja det är min lott här nu i livet men det stör mig ändå.

Så idag på vårdcentralen så kollade jag upp när jag sist tog mina värden efter GBP  op som jag ska göra och det var i maj förra året så det skulle sköterskan skriva till min läkare och boka in en tid för.

Men nog gör också den extra starka värken jag har i rygg och höfter sitt på tröttheten - när kroppen ska kämpa mot den.

Det är också ont i tarmarna så det är ju frågan om det också stör värken jag har i ryggen - kanske samma?

Nästa vecka ska jag ju till Osteopaten!

Igår var jag tvungen att åka och köpa olja till bilen då oljelampan blinkat till några gånger och jag gör det i den by där dottern bor så då frågade jag om hon ville kolla på sportaffären igår då mitt jobb hade en klubbkväll med rabatter och dottern är ute efter nya jobbarskor så vi åkte dit men det fanns inget.

Så vi åkte på ica istället och det var kanske bättre än att vi hade gjort det idag. För det gapar tomt kylen hos oss båda.

Men det tog på krafterna. Hade så ont när vi var klara på affären och kunde åka hem men jag fick i alla fall plockat undan disken när jag kom hem och fixa middag. I all sin enkelhet så stekte jag färska champinjoner och några skivor grovt bröd och ett ägg.

Kollade nyheterna och gick och la mig - somnade på en gång.

Idag var det grått när jag vaknade vid 9 men nu flera timmar efteråt så börjar molnen skingra sig och solen tittar fram och det ger en hopp om vår.

Då kan jag få använda min nya vårjacka jag köpt - eller året runt om det inte är kallt. Ett plagg som alla ska ha i sin garderob sägs det. Jag har haft en men den var inte riktigt i min stil för det finns ju olika varianter av detta plagg - Trenchcoat. Den här är mer i min smak. Mer figursydd - den förra var mer vid.



Såg den en butik som vi var in i förra onsdagen. Provade den och insåg att den här gillade jag men den fanns inte i min storlek. XL - den som var i butik var L - men hos VILA fanns den - det är deras plagg och jag satt i omklädningsrummet innan yogan och beställde den.

Jag hade en favoritjacka för många år sen som jag älskade och den var i typ som denna men i ett fuskskinnsmaterial och den sprack i ryggen till sist  så den här är i närheten så jag är mycket nöjd.

Nu är det bara skor kvar till våren/sommaren och jag har sett sommarens skor. Earth Spirit heter dom.

Dom dök upp i reklamflödet på fb och jag vill inte gärna köpa skor på postorder om jag inte har provat dom förr och jag har efter lite detektivarbete hittat agenten och mailat och fått svar på vart jag kan hitta dom :)

Nästa vecka skulle dom komma in i en butik i Gbg - så jag ska nog ta mig dit och prova dom för att se om dom är så sköna som dom ser ut. Dom fanns i blått och vitt också och det är nog den färgen jag vill ha.


Yoga på schemat idag och den är sista onsdagen på några veckor. Det blir uppehåll till den 4 april och sen är det 5 gånger innan nästa uppehåll då instruktören ska operera sitt knä. Lika många söndagar är det också.

Jag tycker det ska bli skönt med uppehållet. För hur skönt jag ändå tycker det är och hur gott det ändå gör för min kropp med stretchen, töjningarna och annat så tycker jag att jag inte är hemma något.

Sen får jag skylla mig själv som är ute åker ihop med dottern. Är det inte det ena så är det något annat. Jag åker ju också själv och handlar på ica utan dottern.

Så jag tycker det ska bli skönt med att ha en paus från dessa inbokade dagar. Och nu mot varmare tider så ska det bli skönt att hellre vara ute och gå efter jobbet och på helgerna.

Som sagt onsdag idag och jag har tagit min veckoinjektion och hämtade även ut mitt högkostnadskort hos doktorn. Det gick fort denna gång men jag har ju också gått hos sjukgymnast och även läkarebesök men jag tror att en kudde jag har bakom ryggen har tagits med. Perfekt och nu har jag frikort till och med 2 januari 2019.

Blir jag inte bättre i min länd och höfter efter Osteopaten nästa vecka så ska jag ringa min sjukgymnast och få akupunktur.

Det är också dags att snart ta en ny spruta i axeln. Det blir med ca halvårsmellanrum att jag får ta kortison i den. Vaknade igår av värk i den när jag sovit på den. Och det är väl bara att gilla läget att det får bli så. Men så länge det funkar så är jag nöjd. Det räcker att ha smärta av fibron så allt som man kan få bort av annat blir jag glad av.

Det vore ju perfekt om man bara kunde hitta något för tröttheten också - för sömn hjälper uppenbarligen inte.

Men på lördag ska jag på roligheter och tillsammans med barnen gå på Fantomen på Operan och sen gå ut och äta indiskt.

Det kommer bli bra!

Må Gott





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar