December

December

tisdag 11 juli 2017

Crappig dag













Fy för attan - jag är så trött och det sitter i ögonen. Inte i kroppen, inte i knoppen utan i ögonen. Dom är grusiga och dimmiga och vill helst bara blunda.

Har varit på akupunktur och idag så gjorde jag allt för att slappna av i hela kroppen. Blunda, andas och hoppas på kraft.

Nej - det gav ingen kraft - inte alls men det var skönt ändå.

Sitter på jobbet och är glad över att jag inte har en massa stress och press på saker som jag måste göra. Ligger bra i fas och här är det ju tyst och lugnt och svalt så det är ändå lite vilsamt även om jag inte ligger ner och blundar.

Och jag sov gott dom timmar jag sov i natt. Det blev väl i alla fall ca 7 - så där normalt för andra.

Får väl lite skylla mig själv. Men jag tyckte att det var en god idé igår att åka och göra ärenden efter jobbet.

Först hämtade jag upp dottern och så åkte vi till skobutiken i byn. Har ett par skor som knarrat så förfärligt. Tänkte att dom skulle lämnas in och så skulle jag få besked om det gick att fixa. Nej, dom tog dom, jag fick tillbaka pengarna. Så jag hittade likadana skor vilket jag blev glad över för jag har ju köpt dom av en anledning. Tyckte dom var snygga. Men så provade jag dom och jag tyckte att den ena knarrade av dom också. Hm.

Provade ett par andra och så provade jag ett par med memoryskumsula - som att gå på moln. Ett par Rieker och det var dom reklamerade också men den skon var mer platt i sulan. Samma pris hade dom så jag kom hem med dom nya.

Sen iväg till Mediamarkt nästan i stan - lämna in plattan och nu är det bara att vänta på att jag ska får hjälp, svar eller en ny kanske?

Och när vi ändå var ute och åkte - Ikea.

Vi hade ju tänkt det häromveckan när vi fastnade i köer istället. Så vi gick runt och tittade och man hade byggt upp nya miljöer och det fanns färger på väggarna som jag gillade och jag börjar omplanera mitt nya sovrum färgmässigt :)

Middag åt vi också där och så fick dottern köpt lite småsaker till köket. Slevar och ett set med kastruller och så tittade vi på lite speglar och annat. Vissa saker kan hon inte köpa förrän hon flyttat in men hon har fått lite mer idéer för sitt badrum där också tvättmaskin finns.

Det kommer bli mer ikea under semester men då med sonen :)

Kom hem sen och jag gick ut med hunden en runda. Och sen la jag mig i sängen och vilade. Och tv'n stod på - på 1:an och jag hade inte koll på vad som skulle komma men så började Arvingarna på 1:an - en dansk serie som jag tittar på så det blev den istället för blunda.

Idag jobbar dottern kväll och ska hämtas 9. Så när jag kommer hem sen ska jag gå ut med hunden och sen går jag och lägger mig och vilar. Kommer ju inte att somna - tror jag - eller vis av erfarenhet men man kan ju hoppas på lite mer energi i alla fall.

Jag har nu kommit in i den fas då jag räknar ner och längtar till att mina små älsklingar flyttar. Små och små är dom ju inte men det är verkligen dags och det kommer säkert komma ett bakslag då jag önskar att dom bodde kvar eller inte.

Hade nog haft mer ångest om det var för något år sen. Då var dom ju fortfarande barn :) - nåja barn är dom ju ff  - mina barn men dom har ju varit vuxna i många år. Dottern blir 27 och sonen 25.

Så jag är väl som en mamma i djurvärlden som bara vill ha väck sina ungar när dom har uppfostrats en sommar men dom är ju mer brutala - i alla fall en del - och slänger ut dom ur boet :)

Mulet är det idag - det är inte mycket av den svenska sommaren i år. Bara enstaka dagar  och ingen sammanhållen längre solig sommar med bad och annat som hör sommaren till.

Den här sommaren kanske går till historien som den sämsta på länge eller så vänder det nästa vecka!

Då ska jag ha semester!

Må Gott


1 kommentar:

  1. Näe nu skojar du väl...inte är väl sonen 35?!? 😂 25 kanske...😆
    Kram 💖

    SvaraRadera