December

December

tisdag 11 april 2017

Frånvaro

Efter mer en 1 veckas frånvaro från min blogg är jag nu tillbaka.

Har haft underbara dagar och det är alltid lite sorgligt att åka därifrån samtidigt som det är härligt att komma hem igen.

Det har varit vila och aktiviteter. Vi hade tänkt att vi skulle titta på lite film om kvällarna men det blev mest bara nyheter och så gick vi och la oss.

Har sovit så gott trots en knölig madrass och litet utrymme eftersom det nog bara är en 80 - säng och vovven tar ju sin plats.

Men jag har förutom en natt sovit som en stock hela nätterna igenom. Så skönt det är och det gör också mycket för kroppen.

Vi var smarta och tog med oss färdiga lådor med veg mat från frysen hemma och det gjorde matlagningen lättare.

Förra fredagen kom vi fram och det var lite kyligt i huset eftersom ingen varit där på någon vecka men efter att vi höjt lite på elementen och tänt brasan blev det skönt.

Min bror och stora brorsonen dök upp på lördagseftermiddagen och var kvar till söndag. Vi grillade och pratade och när dom sen åkt for vi också iväg. Stannade först på Outletten och fick köpt handlat - dom har så bra sportkläder till billiga priser. Sen till ica och handla inför veckan.

På måndagen så gick vi en runda ner till tjärnen. Såg renar på andra sidan och två svanar.

Tisdagen så gick vi upp till vår andra stuga och tittade på utsidan - Det är min farbrors men han är på hem så han är inte där men det ska ju skötas om och min bror har röjt på utsidan - det har varit massor med sly.

Sen på em var vädret lite mulet så då åkte vi iväg och åkte till fjällbutiken och tittade där på både sport och inredning. Finns så mycket fint och dottern hittade en mossgrön kofta.

På onsdagen bar det iväg till ett vattenfall som vi gick till i somras. Det ligger inte så långt från vägen så vi gick dit. Visste ju inte hur det skulle gå eftersom det var snö kvar men det gick bra och solen sken på oss och det var riktigt härligt men när vi sen åkte hem kom snön. Ombytligt aprilväder.

Hemma sen så duschade vi och sen kunde man sitta ute på verandan i kortärmat i solskenet igen.

Torsdag var det blött av regn och då skulle jag iväg och ta min injektion och så gick vi lite i affärer igen.

Och jag har fått fint halsband med tillhörande armband. Jätteglad för dessa. Och passar ju även till ett tidigare som jag har.

Mer kläder på outletten. Underkläder för när vi var där på söndagen så var det slut på trosor jag köper där. Och då hittade dottern en jacka som var snygg och praktisk och passar henne.

Fredag och då kommer min bror och stora brorsonen ner igen. Tidigt på fm för att passa på att elda ris hos farbrors stuga innan det blir för torrt. Vi var där i flera timmar och det var en repris från året innan det också eftersom man då hade ris från vindfällen att ta hand om och elda upp.

Och jag kan ju inte bara sitta och titta på så det blev lite jobbande för mig också men även dottern hjälpte till.

På lördagen kom svägerskan. Hon hade varit i Sthlm på konferens. Fick också besök av min kusin och vi satt och pratade ikapp oss om vad som hänt sen sist.

På kvällen grillades det mat och sen kom grannarna förbi. Det är min barndomskompis med man och ena dotter så det var en kul och trevlig stund.

Sen blev det då söndag - den sista dagen. Svägerskan och brorsonen åkte tidigare för att hinna hem till en fotbollsmatch dom skulle gå på.

Så jag och min bror och dotter - vi åkte till fjälls och tog en härlig skidtur till ett annat vattenfall. Det gick vi till i somras men man kunde ta en annan väg på skidor så vi slapp själva fjället. Det var mer rakt även om det var några små små backar som kändes väldigt branta :)

Solen sken och som sagt riktigt härligt men slitsamt. För även om om man har en kropp som den jag har så är det ju också så att man får träningsvärk när man gör något man inte gjort på länge länge. Man använder ju helt andra muskler.

Men jag är nöjd och glad trots att jag får slita ont av det nu efteråt.

Vi åt en middag ihop innan brorsan åkte hem till stan och sitt. Vi började packa ihop. Gick och la oss och sov ut.

Så efter frukost, inpackning i bil och städning styrde vi hemåt. Halv 2 åkte vi och var hemma strax innan 10. Då packade vi in allt hemma och jag åkte sen för att hämta hem sonen.

Och nu är det en ny vecka - vanlig vardag och en kort vecka. Känns bra. 3 arbetsdagar och ny ledighet.

Bilder - ja det får bli en annan dag.

Må Gott




1 kommentar:

  1. Vilken härlig vecka ni haft! Härligt. Och nu får du påskledigt, härligt det med. Idag är det ju kanonväder. Glad påsk på dig vännen! ♥

    SvaraRadera