December

December

onsdag 26 april 2017

Bokade tider

Idag är det mer blå himmel, mer sol och mer värme!

Så jag ska åka och få däcken bytta. Igår så var det snöblandat hagel i skurar men jag vill nu i och med detta både önska, tro och hoppas på att våren inte ska få något bakslag nu när det går mot den sista april.

Jösses April är redan över - vart tog månaden vägen?

Var och tog min injektion idag. Känner mig så risig och det är en fördel med att ha samma sköterskor man träffar där vecka efter vecka och som då också ser hur man ser ut - sliten och trött - såg att hon noterade det i journalen sen.

Jag har skrivit ut de senaste då jag fått bokat en läkartid - och för att själv då också komma ihåg vad jag sa till sköterskan när vi gjorde bokningen men det tar flera veckor innan jag får träffa läkaren.

19:e maj!

Får se om jag har en vinst eller nitlott - en helt ny läkare är det. Jobbigt men kanske också bra - det går ju inte att säga.

Fick visat upp min fot och ett sår - spricka vid lilltån - mellan tårna - fotsvamp sa dom! Jaha! Det här kommer och går. Men nu har jag fått det nertecknat och bevittnad av sköterskan. Har ju visat upp mina fötter förr och varje gång så är dom som perfekta. Och sen så blir dom som förbytt. Ömsar skinn värre än en orm.

Igår när jag kom hem så var jag så ruggig. Hunden skulle ut så jag fick bytt om. Långkalsonger, tjockare strumpor, mjukisbyxor, En tunn fleece, en fleeceväst och en tjock fleece samt en vindjacka. Vantar och jag kände mig mer klädd än i vintras.

Det var så svart på himlen så jag gick ingen längre runda. Ville ju inte hamna mitt i hagel och snöskur.

Hemma sen så blev det lite mat i micron, undanplock och en tvätt påsatt. Sen la jag mig i sängen. Ställde klockan och låg i flera timmar men sov inte utan tittade på två avsnitt av - Line of Duty - den är så bra men går ju sent. Måndagar 22. Det är tredje säsongen och den känns redan lika bra som dom första 2. Britterna kan dom.

Dottern har fått nya tider - till alla anställdas protest. Dom som jobbar natt ska börja senare och då får de andra jobbar längre.

Det innebär för nattjobbarna att dom måste ta fler pass på en månad för att få ihop timmar vilket kommer slita mer på personalen - vilket också facket sagt men vem lyssnar på personal?

Nä man kör på. Dottern klagar ofta på små förändringar som görs men dom som bestämmer visar sig aldrig för att se hur det fungerar i verkligheten. Hon är undersköterska på ett äldreboende med både somatik och demensavdelningar. Det flyttas på personal, det ska vara löpare och annat och det bestämmer kontorsfolket. Nä ut med er och gå med MINST 1-2 veckor på alla pass så får dom se själva. På pappret ser mycket bra ut när det gäller det mesta men i teorin så är det annat.

Sen har jag ett stort bekymmer - det är så rörigt hemma. Stökigt. Det är vinterkläder och skor som behöver städas undan för de samsas också med vårskor och kläder.

Så ett rejält röjjande bör göras och även en rejäl vårstädning där man städer på lister och annat. Får se när vi ska kunna hinna med detta. Inte denna vecka och inte nästa heller i alla fall.

Men det stör! Det är väl det där feng shui tingen som gör att det stör.

Ja det är mycket som ska klaffa runt omkring för att man ska känna att man mår bra, ha koll etc.

Men jag tänkte på en sak när jag igår låste dörren till jobbet.

Jag mår skit fysiskt men mår ändå bra psykiskt av att kunna låsa den där dörren. Veta att jag har ett jobb och fixar det - för det mesta.

Även om det sliter på mig - för det gör det ju helt klart att göra något utanför boxen = hemmet och sängen. Men jag kan ju inte bara ligga och vila. Det kan jag inte acceptera. Speciellt om jag inte blir frisk av det. Lite bättre men inte bra.

Vet när jag i början blev sjuk så satt jag mest i soffan eller låg i sängen. I rädsla av att få ont. Men jag hade ju ont ändå så då började jag röra på mig igen. Gå och gå.

Nu har jag inte kunnat göra det - inte pga smärta utan på grund av att jag inte har energin men jag hoppas den kommer tillbaka - det måste den göra.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar