December

December

måndag 14 september 2015

Likasinnade

Bildresultat för väst monachos

Helgen gick alldeles för fort. Hade gärna sett fler lediga dagar så jag har funderingar på att ta ledigt - har ju lite dagar att ta av. Hinner inte riktigt med känner jag, varken med det som jag vill göra och behöver eller till att bara vara och Carpe Diem.

Men helgen har ändå varit bra.

Att träffa folk som har samma intresse som en själv va det än må vara är alltid trevligt och givande.

I helgen var jag och vovven på hundträff där vi var en bland många andra som adopterat sin hund. En del hade flera adopterade. Andra hade renrasiga svenska hundar men också då adopterade jyckar.

4 timmar försvann fort med prat, lotteri, loppis och annat.

Roligt var att min vovve även detta år fick träffa sin kullsyster. Dom är så lika till både sätt och utseende så det är kul att utbyta erfarenheter.

Min är ju en gnällspik och höll på att gnälla nästan alla timmar igenom. Vet inte varför men han gör det när vi står still och han inte är hemma och i koppel. Han syster är likadan men hon gnäller även hemma och har börjat överrösta både tv och annat. :D

Och nog blir man också sugen på att skaffa fler hundar. Såg en som är ute för adoption som är så söt men som dottern klokt säger - man kan inte ta hand om alla bara för att dom är söta!

Det som utmärker sig är att hundarna är så trevliga och glada. Tacksamma för att fått ett nytt liv och slippa stå i ett hägn eller bo på gatan.

Sen var det också kul att se hundar man läst om lite extra i verkligheten och se att dom var så söta som dom verkade på bilderna.

Trevligt var det och när vi sen kom hem var jag så trött.

Min vovve och hans syster .



När jag kom hem och vi började prata om middag kom sonen med ett förslag - Pizza! Och han skulle betala dem. Så pizza blev det.

Det var gott men jag har inte någon riktig matlust. Igår morse satt jag vid köksbordet och skulle äta frukost. Drack mest kaffe och tog några bett på en lingongrova med bara smör och det liksom växte i munnen.

När jag kom hem i fredags efter jobbet så var jag ju själv så det blev ingen riktig middag trots att det fanns att värma. Åt popcorn - jättekäck middag eller hur. Gick och la mig sen direkt och sov en stund. Vaknade knappt en timme innan jag skulle iväg och hämta hem dottern från jobbet.

Ett par timmar senare var det dags att hämta sonen 00:30 slutade han så jag kom i säng sent för att sen på lördag bli väckt 06:50 och studsa upp, på med kläder och iväg för att köra dottern.

Hem och sova en stund till för att orka med hundträffen.

På kvällen sen på lördagen så gick jag och la mig tidigt och sen sov jag i nästan 13 timmar!!!!

Men pigg - ja det var jag inte men jag var tvungen att kliva upp i söndags för att sonen skulle jobba extra och jag körde in honom.

På vägen hem fick jag pratat bort en stund med min bror så det var en bra använd tid. Och när jag kom hem var det nästan bara att åka iväg igen med nästa unge.

Och sen gick vi en runda jag och vovven och så kom vi hem och jag satte mig för att äta resterna av Pizzan men det var vovven som fick det mesta - till hans lycka.

Sen satte jag mig i soffan och stickade och tittade dokumentär om dödscellsfånge som blev friad och hur han blev dömd felaktigt och det verkar som om att åklagarna var väl medvetna om att det nog inte var rätt person. Blodgruppen stämde inte men det mörkade man. Han blev frikänd till sist och det var i sista stund för avrättningsdagen var satt. Intressant.

När jag satt där i soffan kände jag mig nästan febrig och svag. Insåg att yogan inte skulle bli någon bra sak denna dag. Armarna kändes inte alls starka och jag tog beslutet att inte gå. Och det kändes skönt när jag väl tagit beslutet. Jag skulle hämta sonen och vi skulle precis hinna hem och jag skulle stressa till yogapasset. Nu slapp jag detta och kunde istället innan jag hämtade dottern åka och handla på ica i lugn och ro. Inte stressa bland hyllorna utan få köpt det som stod på lappen.

Har nog kommit in i ett skov nu. Är så trött så trött och ögonen svider och jag känner mig inte alls bra. Eller så har jag en förkylning eller nåt på G, det är ju så himla svårt att veta vad som är vad. Det är ju samma symptom till att börja med, ett svalg som känns oroligt, förkylningsblämma som jag alltid får när jag varit för aktiv osv.

Har varit på akupunktur idag och idag fick hon sätta en extra nål. Upp mot nacken och när hon var på den muskeln gjorde det attans ont.

Bildresultat för fibromyalgia

Har ont på alla klassiska punkter just nu. Men det är ändå den här tröttheten som är värst. Alltid denna trötthet.

Så jag har redan druckit ett gäng koppar kaffe i hopp och tro om att det ska göra gott men det blir mest magen som reagerar. Och det är väl ok i sig då den också bråkat och jag inte kan gå på toa som man ska just nu.

Men tanke på att träffa likasinnande.

Att gå på stickcafé är ju också ett av dom saker jag gillar för där träffar man helt olika människor och vi är där enbart för att det är kul att sticka eller göra något annat handarbete och trevligt att få prata bort ett par timmar.

Jag har stickat klart på en halsduk eller vad det nu skulle bli i helgen. Fick köpt garn av en väninna som tog med sig det till mig när hon var utomlands. Jag ska bara sy ihop den så att den blir som en tub sen är den klar att användas.

Ska också ta tag i den väst jag började sticka på för länge sen - inte mycket kvar men den har blivit liggandes bara.

Men det är kul igen att sticka.

Bildresultat för väst monachos













Och chefen kom förbi men en ny kasse böcker. En del har jag inte alls läst och andra har jag redan läst och några är mer för dottern så det blir ett gäng som får följa med mig hem. Och jag behöver nu en ny bokhylla snart för det börjar bli ett antal böcker nu som står olästa.

Jag borde få mina nya glasögonen denna vecka. Så bokläsandet i just bok kan komma igång mer och bättre men samtidigt är jag också väldigt mycket för ljudböcker. Att lyssna och göra massa annat samtidigt. Som sticka :D

Jag hoppas verkligen att det inte blir så att jag behöver ut och åka för att hämta hem sonen i natt. Att hans kollega jobbar. Det kan han veta rätt tidigt men sen vilken tid han väl slutar vet dom inte förrän vid 9 på kvällen. Om det blir 00:12 eller 00:30.

Dottern är hemma och ledig och har fått till uppgift att fixa dagens middag. Hon har fått fria händer att ta helt eget beslut med hjälp av vad som finns i kyl, frys och skafferi. Ska bli spännande att se vad det kan bli för något.

Och så har jag ett par program att titta på via play. Bland annat Poldark och Mammon.

Nu ska jag faktiskt ta en kopp kaffe till men denna gång ihop med en ostsmörgås som jag har med mig hemifrån. Magen börjar kurra.

Må Gott

Bildresultat för kaffe och smörgås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar