December

December

onsdag 4 februari 2015

Där ser man



Igår fick jag kontakta fastighetsskötaren för jag kom inte in i brevlådan och dom kom och fixade detta så nu hoppas jag att det inte fryser i låset igen. Reklam mest men också Allas och ett brev från If. Tänkte inte mycket mer på det men sen sa dottern som också kollade igenom posten att brevet inte var till oss utan till grannen.

Så senare på kvällen när jag skulle ta en runda med vovven tog jag med mig brevet och tänkte lägga i deras brevlåda men så stod deras dörr öppen och det var folk så jag gav brevet till dom och så fick jag höra att dom som skulle ha brevet inte bor där längre!

??????????????

När skedde detta? Dom bodde ju där bara häromdagen. Tjejen som nu stod i dörren är kompis och även fadder till ett av deras barn så det var där och då inte konstigt att hon stod där.

Dom hade helt enkelt bytt lägenhet och det har gått obemärkt förbi. Även om jag varit på jobbet så har inte barnen märkt något heller.

Som alltid när man får nya grannar så är det lite av ett tärningsspel. Har man otur så är det inte bra grannar speciellt inte när man haft jättetrevliga och lugna grannar. Dom bor vägg i vägg men det är bara en liten vägg som vi har gemensamt i övrigt är det trapphus.

Dock har hon en stor schäfer som jag inte har någon koll på alls så inte undra på om min vovve verkat intresserad in mot deras trädgård. Fast jag har inte reagerat så mycket på det mer än att han kanske sett fd grannarnas katter - dom hade 3.

Och det är ju nu inte bara att kliva ut i trapphuset heller ifall den inte är kopplad men det får nu tiden utvisa ifall det är en buse till hund eller en snäll sådan.

Fick knackat på hos grannen på deras nya ställe - inte alls långt men det är en större lägenhet som är i 2 plan och ännu mer som ett radhus då man bara har grannar åt ett håll - som ett parhus och med 2 barn så är det väl toppen. Och jag lämnade brevet och fick inte pratat så mycket för hon hade lilla bebisen - drygt en månad i famnen och han sov.

Jag var rastlös igår efter maten och inget på tv så jag klädde på mig för att gå en runda och det var bra bitigt i kinden så det blev inte någon jättelång runda. Hade inte satt på täcke på vovven och han tyckte nog också det var kylslaget för han gjorde inte ifrån sig förrän vi kom hem - i trädgården!

Skaffade mig e-legitimation också igår och loggade för första gången in mig på apoteket som jag mest går hos som ligger vid vårdcentralen. Så himla käckt. Kunde beställa mediciner, se priser, högkostnad, vilka mediciner jag hade på listan etc.


Och så roade jag mig med att titta på vad jag mer kunde använda e-leg till och kom till telia - och det är vad jag har på mobilen och har alltid haft. Kollade lite på mina sidor och fick chattat ang storytel och om det verkligen stämmer att jag skulle få 3 nya gratismånader och jo det var så. Tittade också på telefoner och såg att jag kunde skaffa en ny mobil och betala samma per månad som jag gör idag. 199:-

Jag har ingen fast telefon utan bara mobil numera och 199:- är bra tycker jag. Får ringa, sms och ha mig utan begränsning och så kan jag surfa rätt mycket men jag surfar oftast på något nät och inte bara rakt ut i luften.

Så jag kommer redan i morgon förmodligen få en ny samsung galaxy express 2. Idag har jag samma förutan 2:an - föregångaren och den här jag har är ju inte allt för gammal men eftersom den inte är operatörslåst kan sonen ta den för hans mobil har några år på nacken nu. Och det tyckte han var helt ok.

Så det är lite att se fram emot teknikmässigt.

Idag har jag också köpelunch men den är inköpt på ica - gulaschsoppa och så köpte jag ostfralla - sån med smält ost på.

Österrikisk Gulaschsoppa

Bra mycket bättre pris än en sallad - knappa 30 kronor :D

Vi åt korv stroganoff igår som dottern gjort och den var god men jag glömde sätta in resterna i kylen så den har stått framme hela natten och då vill jag inte äta den idag.

Och dagens middag - kycklingfilé och potatis sen vad det blir av det hela är upp till dom där hemma.

Hade besök av stjärtmesarna i dag igen - trevlig och jag fick köpt lite fågelfrö idag, det är slut på flera ställen så det är många som matar just nu och det behövs i snön. Spikade upp fläsksvålen som vi skar bort från det färska fläsket häromdagen - så gjorde vi ofta när jag var liten men är lite osäker på vilken som äter fettet.

Såg på mordet igår på tv 3 - så onödigt men det är ju alla mord och lite dåliga straff har vi kan jag tycka. Killen som mördade är redan fri. Lite för mycket dalt med våra fångar många gånger och som brottsoffren sagt i flera program - dom får absolut ingen hjälp någonstans när dom på ett så brutalt sätt förlorat sitt barn, sitt syskon etc medan fången har nog fått massor. Säkerligen både lägenhet och jobb nu när han är ute igen.

Idag är det onsdag och veckans injektion är tagen och jag fick frågan om jag ville vara försökskanin för en studerande och det kunde jag och det gick bra. Är ju numera rätt van att ha studenter som ska ge mig sprutan och jag säger - jag står så ni får testa detta och det brukar gå bra - någon enstaka vill att jag ligger ner men det är ju oftast jag som får bestämma och varför slösa på brits-papper?

Nu ska jag värma min soppa och hoppas den är god och jobba och sen hem och äta för att sen hoppas gå på yoga.

Är energilös och trött idag. Sov bra fram till 5 tiden då katten började bråka och det är ju ingen rolig syn när man tittar på sig själv i spegeln. Blek, glåmig med mörka ringar under ögonen - och inte orkar jag sminka mig för att på så sätt känna mig lite piggare. Nej jag väntar på solen och färg från den. Kanske kanske blir det sån i helgen.



Må Gott


1 kommentar:

  1. Jag stod upp när jag skulle ha sprutan förut, de första åren men jag har blivit alltmer darrig och skakig så numera ligger jag och slösar på britspapper :-D Det har hänt här på gården också att jag missat nya grannar, det kan gå lång tid innan jag fattat att jag fått nya grannar, dock inte de närmsta grannarna, det tror jag nog att jag skulle ha koll på, men man vet ju aldrig... Korv stroganoff lät gott! Det kanske vi har till middag idag, jag skall strax ut och handla. Tack för tipset! Ha en fin torsdagseftermiddag och kväll! Kram! ♥

    SvaraRadera