December

December

fredag 17 oktober 2014

Det är äntligen helg.





Så kom då arbetsveckans sista dag. Jätteskönt om ni frågar mig!

Det regnar inte men det är grått. Jag har inte varit ute själv med vovven men idag gick han ut i trädgården och gjorde det han skulle.

Jag var hemma vid 3 igår och det var uppehåll och av någon anledning så vill han inte bli rastad av sonen så han hade inte gjort något på den promenaden men jag tog med honom på en runda direkt och han blev nöjd.

Nöjd blev också sonen igår av uppvaktningen. Boken föll honom absolut i smaken. Vi har ju pratat om den han och jag och något byte där blir det inte. Lasagnen blev också god och jag gjorde 2 stora formar så det finns till 2 middagar till. Tårtan åt vi också med god aptit och så räcker det till kvällens fika också.

Sonen jobbar idag - for iväg tidigt i morse. Han jobbar på mässan och fick skjuts med sin far!!! och vet inte när han kommer hem och det visste inte han heller.

Jag och dottern drack ett gott rött vin igår till maten. Killawarra - austrialiskt vin som är gott - på flaskan stod det att den passar till allt möjligt och pulled pork :D

Sonen hade jag köpt öl till och han är lite finsmakare så jag köpte en av favoriterna och sen ny sort som han inte druckit men kompisen som också är ölkännare hade gjort det och det är lagrat på gamla wiskyfat och det kunde till och med jag känna. En hel vetenskap det där med både öl och vin och lagring och fat och annat - men det är lite kul också.

Sonen försvann sen in till sitt och jag fick städat 3 korgar i min garderob och fått ordning där. En back med lock som jag ska ha under sängen är fylld mer mer sommaraktiga kläder. Nöjd känsla efteråt!

Gick och la mig vid 9 och sen vaknade jag strax efter 2 av att det var på väg att bli halsbränna men jag hann resa mig upp innan det blev något av det hela och det var en sån som jag vet bränner oerhört och sen har jag haft som kramp där jag förmodar magmunnen sitter. Det vill liksom inte släppa och natten blev sådär de efterföljande timmarna. Kändes aldrig som om jag kom ner i djupsömnen och vaknade flera gånger och sen skulle sonen upp och jag somnade om för att vakna vid 10.

Då hämtade jag datorn och la mig och tittade på svt play och downton abbey. Fick pausa och se resten i köket för jag blev hungrig. Havregrynsgröt med kardemumma och hallon blev det idag. Och en stor kopp kaffe.

Tur jag verkligen fick sett avsnittet för imorgon är sista dagen då avsnitt 2 sänds. Gillar verkligen den serien och det slutade ju spännande. Maggie Smith är ju absoluta favoriten.



Så jag får hålla tummarna att jag i morgon kväll är så pass pigg att jag orkar sitta uppe och titta.

Annars får vi hoppas på en lugn helg. Ska upp tidigt imorgon för att köra dottern till jobbet. Halv 7 börjar hon och då går inte någon buss. Blir väl som vanligt - man går en liten runda med vovven, hem äter frukost och går och lägger sig igen.

Och har jag en jäkla tur så blir det bra väder någon av dagarna - det skulle va trevligt att få ge sig ut i skogen och se om man kan hitta någon svamp kanske eller helt enkelt bara få en go promenad.

Och här på jobbet är det som om man satt hos tandläkaren och hör hur det borras - men det borras i golv - jäkla oväsen och är man inte splittrad i övrig så är jag garanterat det nu. Fy attan.

Men det är 2 timmar kvar ca på arbetsdagen sen väntar en lugn hemmakväll med fredagsmys.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar