December

December

torsdag 21 augusti 2014

regn och rusk



Man får vara glad att man inte bor i trakterna där det de senaste tiden verkligen har regnat även om det varit rejäla skurar här och det också blivit översvämning och stängda vägar pga av allt regnande under värsta skuren.

Så i förrgår blev det ingen storhandling. Ville inte riskera att hamna i skurar med en överfylld vagn med varor som blir blöta innan man hinner till bilen men jag hade 2 små ica att besöka så det blev gjort.

Som ni vet kanske vid det här laget är jag lite om mig och kring mig när det gäller att kolla priser etc. Minsta ica hade rapsolja för 10:- och sparris för 20:-.

Det lite större hade bra pris på kycklingfilé och lite annat. Men idag ska det bli besök på största ica istället.

Men jag fick köpt något annat - äntligen. En ny BH på lindex i naturfärg. Det var på tiden och det känns himla gott runt bysten idag. Dottern köpte en regnjacka som hon sett där så det blev äntligen gjort.

Men innan detta hade vi besökt en annan butik där jag köpte min jacka i våras på jättebra pris på rea - didriksson så vi ville kolla och precis ovanför oss var åskan och sen kom hagel och regn så jag kunde knappt köra bilen.

Vovven gick ju knappt ut förrgår och igår var han väldigt försiktig på sin promenad. Var inte intresserad alls av att gå men behoven blev gjorda och så mötte vi en bekant och det var t o m sol just då men svansen fanns mellan benen och bedjan i blicken - vi går hem och sen hann vi knappt in förrän skyarna öppnade sig igen. Så han hade en aning om detta och ville vara säker på han skulle befinna sig inomhus just där och då.

Igår blev det den riktiga storhandlingen på ica. Och vi klarade oss från regn just där och då. Fyllt frysen med köttfärs och annat. 49.90 för bl färs i storpack så 2 såna fick följa med hem och så blev det 4 st 500 grams paket av varje. Och mycket annat och jag hade storköpsrabatt även om det inte gör så mycket så blir det lite billigare i alla fall.

Vi åt lasagne i går också. Snabbt och lätt och sen körde jag sonen till sin kompis och i natt vid halv 4 fick jag sms - men såg det inte förrän i morse - att han sov där. Efter körningen tog jag vovven på promenad men han var inte så angelägen då heller och det blåste rejält och det gör det idag också - riktiga stormbyar.

Det här vädret gör mig och min kropp illa. Är fortfarande trött som skam, värken sitter där och det tär på humöret, man vill så mycket som inte man kan göra både beroende på kroppen och beroende på vädret.

Inga skogsrundor, gräsmattan ser snart ut som en djungel och enligt smhi ska det vara så här ett tag till. Ogillar! Men som sagt detta kanske gynnar svampen. Och på vissa håll har det varit gott om Karl-Johan också. Så jag lever på hoppet.



Må Gott

1 kommentar:

  1. Man måste passapå att handla där det finns bra priser :-)
    Lasagne är humla gott :-)

    Zinho känner i luften att det ska bli åska långt innan det mullrar så de är smarta djuren :-)

    Nu är dottern utskriven o får vila hemma. Fortf risig men bättre. Antibiotikan börjar hjälpa... Det är konstaterad halsfluss i tungbasen pga tandspolningen... Blev akut.. Men nu bänder det har jag bestämt :-)

    Ha en godnatt
    Kram ❤️

    SvaraRadera