December

December

fredag 22 augusti 2014

Handarbete



Köpte garn igår - det blå är med glitter - en liten härlig sjal/halsduk ska det få bli. Det andra var så billigt och sista men vet inte vad jag ska göra av det än.


Och butiken har nyss flyttat från och hade en goodiebag - med smått och gott att ge bort . kul! Även väskan fick jag.


Köpte ju garn av en härlig brittiska som bott i Danmark i många år innan hon flyttade till Jämtland och nu gör hon garn från start - egna får, färgar själv kardar och spinner. 


Sen har jag detta liggandes och det ska det också bli något av så småningom.


Och ett av pågående projekt - ett mjukt sockgarn eller nåt som också legat länge i mina gömmor men det kommer bli en skön tossa av detta. 

Sen har jag lite andra UFOn - unfinished objekts också.

Men nu kanske jag får fart på mina stickor och virknålar igen. Bara att vara i miljön gör att man blir inspirerad och snart är första stickträffen hemma hos en av stickvännerna. Sen skulle garnaffären börja med träffar - tisdagar! Passar ju perfekt för mig.

Något som jag sällan gör är ju att sticka medan jag lyssnar på en bok - varför vet jag inte men ska nog göra en ändring där och börja mer så saker blir klara.

Och idag är det fredag och när jag tittar ut just nu ser jag en glimt av solen men det vete tusan hur länge den kommer visa sig - inte länge i alla fall.

Vi hämtade också våra nya yogamattor igår - en av anledningarna till att det blev ett garnbesök när vi ändå var i krokarna. Så nu är jag redo även för den.

Och sent så blev det middag. Kassler i fina strimlor, purjo, färskost vitlök/örter, lite grädde, lite cremefraiche, dijon och peppar och pasta - nom nom. Dottern är inte så förtjust i kassler men igår tyckte hon det blev gott.

Sen bakade hon - Roy Fares optimala kladdkaka med marshmallows och jordnötter i. Och tänk vi hade allt sånt hemma och en skvätt grädde att vispa till. Och god blev den också ihop med sällskap i tv-soffan och Ernst sista avsnitt. Med tanke på vad man läst om ofärdiga projekt och mycket dekor för tv-kameran undrar jag om badrummet gick att använda till just badrum, blev det avlopp och indraget vatten eller bara en bild av det? Jag tror det senare. Ett badrum fint och stort men ej användbart - hoppas jag har fel.

Dottern tog sig till jobbet själv i morse när hon började 7 - tack för att bussarna nu har börjat gå mer normalt igen. Och ikväll ska hon iväg på spelning. Egentligen jobbar hon sent pass men med mycket tur lyckades hon få bytt men det var pusslande då fler ville vara ledig och det tagits semester - det är ju kräftskivetider.

Och så är hon ledig i morgon på fm så det löste sig perfekt. Hardcore Superstar är det hon ska se men det är flera andra band också och HS spelar inte förrän midnatt så det blir sen kväll och mamman ska hämta vid tåget.

Och tänk - bara tänk om man skulle kunna få gå ut i skogen i helgen. Det vore nåt! Håller tummarna.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag såå sugen på att sticka eller virka! Men det får jag inte för min frusna axel är fortfarande dålig. Fina garner du hittat iaf. Skogspromenad är jag också sugen på. Kan kanske bli av i helgen. Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Då behöver du inte länna dig sysslolös när hösten knackar på....;-)
    Stick stick stick :-)
    Den där kakan såg jag receptet på o den lät så otroligt god :-)
    Den ska jag testa

    Hoppas du kom ut på en skogspromenad :-)
    Kram ❤️

    SvaraRadera