December

December

måndag 25 augusti 2014

Krig - detta ständiga krig



Det är ett ständigt pågående krig mellan två starka viljor. Den ena heter Monachos - den andre Fibro/ME

Jag strider och kämpar för att vinna, hukar mig i skyttegraven och hoppas att kulorna ska vina förbi och inte träffa. Men likt en sökarmisil så hittas jag trots försök att inte synas och bli till en måltavla.

Jag krigar i en strid jag inte kan vinna men jag försöker. Någon gång måste jag ju få in en smocka i käften på Fibron och känna att - HAHA jag skrattar dig rakt upp i ansiktet och jag VANN!

Men glädjen är så kortvarig för jag vinner inte i längden. Jag vinner aldrig i det långa loppet. Men även små fighter kan vara mycket värt.



Måndag och jag jobbar hemifrån. Inte för att jag inte kunde komma iväg till jobbet för det gjorde jag men när jag kom dit fungerade inte internet och utan det kan vi inte jobba och med en viktig deadline idag så åkte jag hem men först fick jag gjort några ärenden som jag annars skulle gjort efter jobbet.

Ica - bröd och mjölk men så blev det även kotletter som var på bra pris - svenskt kött så idag blir det kotletter med svampsås. Gjorde 2 stuvningar igår, en på smörsopp och en på Karl-Johan så det ska jag baka ihop till en sås. Mums så gott.

Sen åkte jag och köpte kattmat - dyrt 511:- för 3,5 kg.

Och sen systemet för jag hade beställt ett vin som kommit och nu har man börjat sälja det i butiken - där ser man. White bubbly från White tower är det.

På ica köpte jag också ett märgben och det blev en glad vovve som fick detta. Katten fick dentalforder från en provpåse som han gillar som gottis.

Sen kokade jag kaffe, kopplade upp mig och började jobba och jag blir lite sur för jag har varit tydlig till alla våra tränare att nu måste om fixa statistik - det fick dom reda på redan innan semestern. Sen har jag haft x antal kontakter med 1 att det måste fixas och idag - fixat! Nej. Ringer och pratar att detta måste ju göras. Och jag kan kanske på onsdag får jag till svar - nej, då är det för sent. 23:59 är deadline efter det går det inte och det handlar om pengar till klubben. Så vi får väl se om det blir något gjort innan 22 ikväll.

Och internet på jobbet - ja troligen har åskan slagit ner i modemet. Det var lite struligt förra veckan tidvis och nu fungerar det inte alls trots att alla lampor blinkar som dom ska men med tanke på all åska som varit är det kanske inte konstigt och nytt modem får vi på onsdag -tur man kan jobba hemifrån.

Och tur i oturen att jag ska till Gottfries imorgon.

Att det slår ner är inte så konstigt, mer konstigt att det inte drabbat oss mer. I morse blev det strömlöst. Åskan kom till oss på morgonkvisten och det var inte dåligt vad det small, hela huset skakade och igår kväll - vilket skådespel med alla blixtrar som lyste upp himlen. Vackert på håll men jag hade inte velat haft det ovanför mig. Har aldrig sett himlen sån förr.

Den var grå, rosa, blixtrar, bulliga moln. Svart, ljus.

Och igår. Jag var så trött efter lördagens skogsrunda men också så rastlös, kunde inte ligga och vila - jag försökte. Körde dottern till jobbet men det blev ingen skogstur, dock bytte jag gardiner i vardagsrummet, strök lite, plockade undan och fixade och donade och så bakade jag några kakor. Gjorde stuvning, stekte pannkakor. Hämtade hem dottern. Så dagen gick i ett, kände att om jag stannar upp så kommer jag aldrig ur soffan. Och natten som var blev ju kass, vaknade flera gånger av ovädret. Kanske är det energin från åskan som fick mig att vara på krigstigen mot fibron.

Och svampen. Ja nu har jag 5 påsar med 5dl förvälld svamp i varje i frysen och torkade hattar. Jag la dom på en handuk och så har en bordsfläkt stått och blåst på dom - funkar jättebra så nu känner jag att det finns plats för mera att torka.

Och kanske kan jag komma iväg lite imorgon och se om jag hittar något. Man kan ju alltid drömma och planera men sen om det blir så är en annan femma. Kanske är jag slut efter besöket på Gottfries.

Jag vill så gärna vara en vinnare, jag vill besegra och känna mig som förr, orka som förr, vara värkfri som förr. Ibland glimtar det ju till men det är en dyrköpt kort seger tyvärr. Men det där små glimtar av vinnarkänsla är ju ändå något att glädjas åt.

Så även om jag nu sitter med kroppen full av osynliga blåmärken, känsla av bruten rygg och annat så är jag i själen en vinnare!

Må gott



1 kommentar:

  1. Härlig inställning trots att du krigar mot en mycket starkare o segare motståndare :-)

    Det vinet ska jag testa. Är det bara en beställningsvara el finns det i butik? Jag gilla mousserande vin :-)

    Bra att du kunde jobba hemifrån när modemet på jobbet slogs ut.. Slarvigt av ledaren. De vet ju att föreningar är beroende av bidraget ....
    Gick det bra på Gottfries? Hoppas det :-)

    Stor kram ❤️

    SvaraRadera