December

December

onsdag 5 februari 2014

vårkänslor

Blå himmel
Solsken
Som värmer

Och så sitter man inomhus :(



Men man blir ju lättare till sinnet ändå än om det är grå, grå och ännu gråare fast nog hade det varit väldigt skönt med en härlig promenad och sen en kopp kaffe i trädgården - hade kunnat bli årets första men tänk om man skulle ha sån tur att vädret håller i sig över helgen - då skulle jag bli så lyckligt och glad.

Ingen promenad blev det idag med vovven på förmiddagen - den får någon av ungdomarna ta. Jag hade inte tid.

Sov länge - är fortfarande så oerhört trött - det svider i ögonen och jag känner mig fullkomligt slut.



Igår fick jag tag i kollegan - han är och åker skidor i mina hemtrakter och jag sa att då kunde han gå in och överraska en kusin till mig som jobbar på hotellet där han bor - det vore himla kul om det kunde gå fram en hälsning till henne på detta sätt.

Han ringde strax innan jag skulle gå hem för då hade jag via en annan kollega försökt få lite information om en tävling som vi ska åka på och boendet behöver namnlistor och jag hade ingen som helst aning och det visade sig att det hade inte den andre killen heller men han hade min kollegas privata nummer och fick tag på honom och han ringde då mig i sin tur och nu har vi lite mer koll på läget - vilket känns bra.

Det var ingen spontanresa utan den hade varit bokad sen i höstas - så lite man vet ibland om sina närmaste arbetskollegor.

När jag kom hem stod maten på bordet - sonen hade stekt pannkakor och gjort det med bravur och efteråt så plockade jag in i diskmaskinen och sen gick jag och la mig i sängen och där låg jag och slötittade innan jag till sist gick upp och gjorde mig klar för natten och somnade och jag har sovit jättegott hela natten.

Ett tecken på att kroppen är helt slut och verkligen har behovet men när jag sen vaknade av att nyheterna satte igång på tv'n var jag långt ifrån utvilad - skulle kunna ligga där hela dagen kändes det som men det går ju inte.

Det första jag hade på agendan var att få tag på MVC - och be om att dom skulle skriva ut en p-spruta på recept för jag hade inga kvar och idag hade jag sen tid för en sån spruta och efter lite telefonkö fick jag pratat och det är ju så käckt att det idag går så snabbt att fylla i recept och skicka direkt till apoteket och sen var det bara för mig att hämta ut den.

Men först var det den vanliga injektionen - alltid - ja nästan - på onsdagar klockan 11. Så skönt att ha en fast tid - jag behöver liksom inte tänka. Det var en student där som fick ta sprutan på mig - det är många såna elever men dom gör det alltid bra - dom är så försiktiga och det gör mig inget att vara försökskanin i detta för hur ska man annars lära sig?

Sen in på mvc och där satt jag en god stund och lyssnade på boken för det var en halvtimme mellan tiderna och så lite försent också men det gick ju bra ändå.



Och så in på nästa stopp - biblioteket. Fick hämtat en beställd bok som jag fick tips på av goa Pea - en riktigt feelgood roman som det står. Den fanns som vanlig bok men jag frågade om dom inte kunde köpa in den som mp3 och det gjorde dom så nu ska jag sen lyssna på något annat än spänning.

Solviken heter den av Annika Estassy - lite konstigt efternamn - påminner om extassy :D

Och det är ju som bekant onsdag idag - och det är yoga dag också - inget jobb för dottern så hon kan vara med för det är ju vissa dagar som kommer att försvinna för att hon jobbar. Men idag är hon ledig och jag hoppas hon utnyttjar dagen till en go promenad och lär sig njuta av vädret.

Dagens middag - jag tog upp falukorv så det blir nog stroganoff kanske idag - jag vet inte vad dom vill göra med den - det var ett förslag, eller sån korv i ugn med ost, tomat och senap men jag hade inte mjölig potatis hemma för det är som godast med  potatismos till den.

Kaffet är snart uppdrucket - något piggare -nope!

Det svider bra i ögonen av trötthet och jag känner mig slö i både kropp och knopp. Lite av feberkänsla finns kvar också. Jädra ME!

























Så det är som det är, trött, slö, energilös - det vänder väl förhoppningsvis - gäller att bara rida ut det värsta och ta det lugnt och inte överprestera på något sätt.

MÅ gott

1 kommentar:

  1. Hoppas hälsningen når fram till din kusin :-)

    Hoppas du piggnar till snart :-)
    Ha en finfin torsdag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera