December

December

fredag 21 februari 2014

sur redan från början



Marken är så vattensjuk - det regnar i dag också och jag kände mig grinig redan när jag slog upp ögonen.

Tog på mig kläder, toa och sen ut med vovven - det är ju ändå rätt skönt ute, inte kallt men kära spanjoren vill ju inte vara ute och gå. Han kissar och sen ska vi bara hem.

Och jag längtar efter en solig morgonpromenad i mitt vackra landskap jag har i  min närhet - NU.

Så när jag gick där så slog mig tanken - usch va ja känner mig sur och grinig. Det är ju fredag, jag har sovit hyfsat gott i natt. Vaknat inte för sent och kände att jag kan vakna nu och inte den där - jag vill inte - känslan.

Nöjd är jag också över gårdagen - middagen stod på bordet när jag kom hem, kotletter som efter stekning fått kokas i ugn i skysås, kokt potatis och mums - gott var det.

Deligerade vovven till sonen och själv fick jag städat i min garderob. Det är konstigt va man kan få oordning i den hela tiden men nu har jag sorterat, linnen - har många i en korg, kort ärmat i en annan och långärmat i en tredje, vikt och gjort i ordning i övriga hyllor också.

Sen var jag nästan svimfärdig av trötthet och när jag satt och skulle ta min kvällspiller så vart jag yr.

Men idag är en annan dag och jag har ett recept som får mig dra på smilbanden.



dansa!!!!!!



Dom är ju så söta och roliga dessa minions.

Fredag - kyckling på menyn, dottern jobbar i em och kväll, sonen - kanske hemma, kanske borta. Det är helg och måtte vädergudarna ge oss sol i helgen.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar