December

December

lördag 18 januari 2014

Du kommer inte undan!

Efter att lyssnat klart på Akademimorden - väldigt spännande och oväntad upplösning så blir det nu en gammal bekantskap.

Var på biblioteket och hittade en bok - mp3 och så kollade jag upp henne när jag kom hem - jag har läst 2 av hennes tidigare böcker för flera år sen och den hade också kommit ut en 3:e.

Så den boken jag hade sett var den 4:e och jag vill inte läsa i oordning och fick tag på 3:an i serien som utspelar sig i Göteborgs miljö vilket är trevligt för jag kan känna igen miljöerna.

Christina Larsson heter hon och de första heter 5:e mosebok och slaskjobbet.

Sen kommer - du kommer inte undan för att följas av - Silhuetten.



När den kände Göteborgsprofilen Erik W Sternheg hittas brutalt ihjälslagen i sin villa i Örgryte dagarna före jul, skapar det stor turbulens i vissa kretsar i staden.
För två unga stalkade kvinnor, som hetsas till desperation, är kaoset inte mindre; deras lust att leva förflyktigas.

Kriminalkommissarie Ingrid Bergman och hennes team får svårt att glädja sig åt en fridfull helg när utredningen växer och växer...
Samtidigt uppdagas oväntade och kaotiska sammanhand i Ingrid Bergmans familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar