December

December

måndag 27 maj 2013

Väckning - nej tack



Jag som hade sett fram emot en sovmorgon och är också i behov av en sådan fick allt avstå från detta då  det 07:15 börjades banka och ha sig på huset. Kunde dom inte ha väntat till 8 i alla fall när dom inte varit här tidigare veckor ;(

Men det är ju positivt att dom nu är här och jag när en förhoppning om att när vi kommer tillbaka från vår road-tripp till Jämtland så är huset färdigmålat och alla byggställningar borta - hoppas på det i alla fall.

Konstigt nog så reagerar inte jycken på bankandet eller att det går folk på taket och utanför väggarna. Men glad blev han av att få se två snickare i trädgården som kunde klappa honom lite. Jag sitter ju min vana trogen i köket och har altandörren öppen och den ena han liksom smög och tittade försiktigt in mot mig ifall jag skulle ha en stor best till hund för det syntes att han förstod att det fanns hund på tomten men min lille rackare är inte mycket att ha till vakthund.

Idag blev det ändringar i gröten. Åt persikor och kryddade med kardemumma. Variation är gott även om grunden till frukosten är densamma.

Sov gott fram till vargtimmen sen så har det varit hackigt och därför hade jag behövt lite mer sömn.

Läser tidningarna på nätet och om kungahuset. Prinsen har inte betalat sopavgift på 20 år! Då är det ju dax. Kungen och drottningen blev bjudna på middag och vinet kostade "bara" 59 kronor flaskan - jaha varför skulle inte ett sånt vin som kan vara gott duga till dom?

Men jag är glad över valet som prinsen och flickvän gjort av hund - en liten bordervalp har dom skaffat sig. Och snart drar det ihop sig till bröllop och en handväska för 60 000 måste man ju då köpa om man heter prinsessa - helt otroligt och inte är det så att man är ute efter kvaliteten för man använder ju inte sina saker så länge att dom går sönder.

Så rika och bortskämda och tyvärr ger det ju sken av att man är så mycket bättre än någon annan. Kungahuset är bra men lite mer verklighetsförankring skulle inte skada.

Betala sopavgiften, drick vin som vi andra svenskar dricker och köp en väska på HM i fuskläder!

Solen skiner just nu och fåglarna kvittrar - var inte överdrivet varmt precis men klockan är ju inte så mycket.

Ska ta mig en dusch snart och göra mig klar för dagen. Ska åka och köpa kattmat och hämta dottern med packning innan jobbet. Sonen skulle idag göra sin första dag på själva truckförarutbildningen - teoritiden är över nu är det praktiken som gäller.

Jycken - han ska få promenera med sin lillmatte idag - jag känner att jag även om en promenad gör mig gott mentalt så behöver jag spara på mina krafter och så har jag ärendena som tar energi också.

Det är ett himla om sig och kring sig man får vara när man ska pussla ihop sin vardag ibland. Kan kanske få ta en go runda efter jobbet istället.

För det sitter i bakhuvudet en oro över resan - att den ska ta så mycket energi ifrån mig att det blir mer en plåga än glädje. Det är lång bilväg och senast jag var där - det är många år sen nu - körde jag själv och det gick bra men efter några dagar så var jag själv i stugan då min bror och hans familj åkte iväg så hade jag en dag där jag sov mest hela dagen och tidig kväll och jag var så trött och det var innan jag fick min ME diagnos - då hade jag bara fibro.

Så ledordet denna vecka är - hushålla!



Må gott




1 kommentar:

  1. Ja du har så rätt.... mycket tänkvärda ord här hos dig idag!

    Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera