December

December

tisdag 14 maj 2013

Uschlig natt



Ibland bara vet man att det inte kommer gå att somna om så lätt som man vill. Det kändes i hela kroppen att det var en sån natt. Och jag hade värk i armarna - så där att jag vill hugga av dom. Vände täcket och la fötterna mot kalla sidan hela tiden för att söka lindring.

Fy va jag avskyr dessa nätter!

Och trots att jag nu sitter i köket med kökslampan tänd och klockan är snart halv 11 så är det mörkt och ute regnar det rejält - det bara vräker ner och molnen är mörka. Åska tro?

Gröt med äpple och tillbehör och nu koppen med kaffe.

Låg länge idag. Somnade ju om till slut för att bara stunden senare vakna igen av klockor som ringer -sonens. Men då var jag så slut att jag somnade om lätt. Vaknade  och låg kvar i sängen en stund. Till dottern ringer och ber mig öppna altandörren för hon hade glömt sina nycklar. Idag orkade jag inte gå och möta henne - skulle ha gjort det för då var vädret bra så hon hade tur för hon hade blivit genomblöt ifall hon varit ute i detta regnande som nu har kommit.

Igår tog jag en runda med jycken efter att jag kört dottern till jobbet. Stora paraplyet hade jag och jycken kunde inte bry sig mindre om att det regnade - han gick så glatt och nosade på alla grästuvor han kunde. Hans typ av päls är ju sån att det rinner av honom som på en gås. Det är ju strävt så han är inte heller så blöt när han kommer in efter regnpromenader. Jag inser att jag behöver nya regnkläder. Såg en snygg regnjacka på Lindex men även om den var snygg så behövs det ju byxor också. Det var mer som en kappa.

Igår hade jag på mig min nya bh och jag är nöjd och inser att jag köpt en utan byglar men ändå med gott stöd under så jag vill ha en till i svart! Jätteskön är det och det går ju att känna bättre utan larm som man har i butiken. Länge sen jag hade en bh utan byglar och finns det något värre än när dom kryper ur sin fålla och man har en bygel under hakan eller när dom sticker in i sidan av bröstet. Jag köpte min första bh när jag var gravid med dottern så jag gick länge bh - lös, tyckte inte jag hade behov av en bh då jag hade liten byst tyckte jag.

Nu har det slutat regna - för stunden i alla fall. Dom säger att det ska bli varmare i slutet av denna vecka. Upp mot 20 grader eller mer. Ja så är inte fallet just nu så det blir tjocktröja på när jag ska till jobbet.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Jag gick länge bh-lös jag med :-) Men bara för att jag tyckte det var hemskt obekvämt med bh, och det tycker jag fortfarande. Speciellt såna med bygel, det var det länge sen jag hade nån faktiskt. Kör med Swegmarks bh:ar, har 2 vita och 1 svart. Men hemma går jag utan bh :-) Skönt.
    Ja du, dessa jävulsnätter... Vad har man gjort för att förtjäna dem?? Hoppas du ändå får en fin dag, här regnar det med. Kramar! ♥

    SvaraRadera
  2. Jag ska vi diskutera bh så hade jag i princip aldrig bh innan jag fick sonen... Men när jag fått honom så fick jag mjölk som hade räckt till alla BB avdelningarna på sjukhuset.. Hade bröst som Dolly Parton :-D
    Minns så väl en natt när jag vände mig om mot maken så slog brösten ihop med hjälp av ena armen & maken fick en mjölkdusch hahaha
    Nåja när amningen avslutades så blev de en aning hängiga sen dess har jag använt bh & jag tycker bygelbh är klart bäst så länge de är hela. Har ganska "stor" byst så behöver bra stöd :-) "intresseklubben noterar*

    Hoppas du får en riktigt bra natt inatt istället :-)

    Gick det bra för jycken att äta makaroner och korv idag? *hoppas det*

    KRAM

    SvaraRadera