December

December

måndag 13 maj 2013

Långkalsonger och vantar



Idag har jag önskat att jag haft båda två på mig. Fy för attan va ruggigt det blev. Jag blev iskall om mina fingertoppar så dom är domnade än trots att jag diskat i varmt vatten och varit inomhus länge.

Det regnar och jag tänker på att idag är det många som går med bara axlar och finklädd i sina balklänningar - hade dom inte kunnat få fint väder.

Och en himla massa tjejer ska springa vårruset med efterföljande picnic - inte så kul varken det ena eller andra i detta väder.

Katten sitter i fönstret och tittar ut men insåg kort att utomhus kunde man inte vara.

Sonen - han är kvar hos mig ikväll. Orkade inte packa var hans kommentar.

Dottern ska iväg om en stund och jobba natten.

Och vi insåg idag att hon inte kommer jobba med mig på fredag för hon jobbar natt då också så jag får klara mig utan henne men har gott sällskap ändå.

Gourmémiddag blev det. Broccoli från igår som jag stekte och stekt ägg. Yammi! - ja det var inte alls illa och jag inbillar mig - jag mår bra av detta.

Mindre bra mådde jycken som satte mat i halsen. Glupsk så han tuggade inte och så fastnade det en bit av köttfärsen som jag fick gräva upp ur hans hals. Jädrans jycke till att oroa sin matte. Men så fort jag fått rensat så var han sitt vanliga glada normala jag. Han fick lite godis och så sprang han ute och nosade in sitt revir men han kommer inte få någon mat utan uppsikt.

Min uppfödare gav mig en skräckhistoria en gång om tuggben - såna med knutar och en hund samma som min som satte i halsen och gick till himlen. Så den sortens tuggben är inte för små raser utan då ska man ha stora gap.

Måndagen är över och jag såg hur man lagt ställningar vid hus längre bort och jag funderar om det blir en omkastning av planen och mitt tas sist - enligt det papper jag fått så var vi först så vi får väl se vad som händer. Bara det händer något och det fort.

För det växer ju så det knakar och bara sen igår har det blivit grönare och hade det varit sol idag så hade den skymts av grönskan. Häromdagen fick jag den i ansiktet vid köksbordet den här tiden.

Och säcken med vinterjackor - ja den är i källaren men jag kan nog leta fram både vantar och långkalsonger om det skulle behövas imorgon.

Men sängvärmare av katt, hund och värmefilt - ja det blir det ikväll.

Må gott

2 kommentarer:

  1. tur att man kan ha djuren i sängen som kan värma när man känner sig frusen...

    Han verkar ha en känslig hals jycken.. tur att det gick bra för honom :-)

    Ja när barnen är så stora så måste de ju själva få lov att välja hur & var de ska bo :-)

    Ha en godnatt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att alla går och väntar och längtar efter sommar och värme.... kanske inte alla... men väldigt många :)

    kram

    SvaraRadera