December

December

torsdag 2 maj 2013

Fågelkvitter och vårvärme



Den andra dagen i maj, solen skiner från blå himmel men det är baske mig ingen större värme precis. Det kändes i händerna på promenaden jag tog och då var klockan ändå 11 på fm. Solen värmer bra i lä men inte annars. Konstig vår vi har i år.

Låg länge i dag och hade kunnat legat kvar ännu längre i sänghalmen och halvslumrat eller till och med helsovit. Sonen hade sovmorgon ända till 8 idag så några extra timmar blev det ju där och sen när han halvtimmen efter - han är snabb på morgonen - så låg jag och lyssnade på boken och som sagt -  slumrade till lite.

Upp och göra frukost. Och det var en nöjd känsla jag hade när jag kom in i köket och såg mitt fix från igår. Gröt, rårivet äpple, fröer och kaffe var även denna morgons menu.

Har duschat och gjort mig klar för jobbet och sitter med 2:a koppen kaffe. Fick sms av kollegan. Han är sjuk. Tror att han nu efter den senaste tidens massiva jobb och långa arbetsdagar slappnar av så kommer febern som ett paket på posten. Så jag hoppas han kan vila upp sig och även vara hemma imorgon och ta det lugnt och bli frisk.

Själv känner jag mig på så sätt ok men alla med kropp som min med fibro och Me och lite ditt och datt vet ju att man på något sätt sätter på sig den där masken och får andra att tro att allt är så bra så.

Men inombords så skriker man ljudlöst.

Men det är snart helg igen!

Och helst vill man ju göra så mycket hemma också. Skulle vilja byta gardiner i vardagsrummet, plocka och fönstret behöver putsas på insidan. I år blir ju utsidan putsade pga målningen.

Tänkte när jag stod i duschen förut - tänk om jag inte kan öppna min altandörr för att dom sätter en ställning för den -  usch det får dom inte. Om dom inte flyttar den samma dag. Fick en ny lapp i lådan igår och där stod det att man börjar veckan 19 - och det är ju långhelg då också dom får absolut inte sätta för så man inte kommer ut. Får nog ringa och kolla med dom.

Idag blir det fläskpannkaka till middag. Det är sonens område i matlagning - han är så bra på det.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar