December

December

fredag 15 mars 2013

Å så blev det fredag



Det är nu fredag - yippi!

Vårt avlånga land har haft otroligt kallt och kyligt på sina håll men här är det runt nollan just nu och solen skiner, himlen är blå och jag har inte varit ute. Det får bli sonens jobb idag.

Sovit länge sen jag somnade om vid 7. Vaknade av dotterns klockan som ringde 10.

Men natten har varit god, sovit gott - vaknat ett par gånger men somnat om snabbt så det får räknas som helt ok.

Jycken har varit ute i trädgården - märks att han nu gillar att det är sol och värme, gått och nosat och tittat, skällt till lite och haft sig. Igår fick han hjärngympa i form av att leta godis medans vi åt middag och det var nog en koll också så han inte glömt någon - en hamnade under en soffa så dottern fick gå ut och ta fram den eftersom han inte fattat att han kan åla sig in och ut själv för att ta den.

Katten var snabbt ute och kvickt in igen. Och nu har han första parkett och kollar in en massa skator. Jag gillar skator men nu tror jag hela områdets alla slynglar från förra årets kläckning är hos mig. Och igår när jag kom hem från jobbet var dom vid en annan trädgård där det var en katt som dom attackerade - sånt gillar vi inte så jag kan förstå katten om han då hellre är inomhus.

Snart börjar väl vårkänslorna hos skatorna också och då hoppas jag dom som hittar en make/maka flyttar någon annanstans.

Och det är som sagt fredag och idag blir det fredagslaxen till middag. Den blir nog enkelt ungsstekt med kokt potatis och hollandaise sås till idag.

Dottern ska jobba och åker med mig för hon börjar också 1 sen jobbar hon natt.

Nu är det kaffe i min mugg, nyss var det te och till det en tunnbrödmacka med messmör.

Hade jag orkat skulle jag tatt mig en bit morotskaka men jag orkar inte fast vi åt igår och den blev himla god.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar