December

December

onsdag 26 december 2012

tv-kväll



Väntar och medan jag väntar så tittar jag på tv. Först Lady och Lufsen och nu är det Toystory 3. Väntar på att klockan ska bli 21:00 så jag kan titta på Läckbergs deckare på 1:an. 1,5 timme dit och jag är så sömning.

Hur man nu kan vara det när man sovit så mycket men det är väl många tidigare dagar som ska tas igen.

I morse sen jag satt uppe och drack te så gick jag och la mig igen och tänktea att jag kan nog inte somna om men så fel jag hade. Somnade och sov i flera timmar. Vid 12 klev jag upp för då tyckte katten att nu får det vara nog - igen!

Väckte även dottern, sen blev det kaffe, macka, dusch och iväg till affären - ja när dottern var klar. Hon har kompisar här ikväll och dom spelar spel och middag skulle dom bjudas på. Så vi köpte fläskytterfilé och stekte i skivor, gjorde sås på en tub med ädelost och grädde, pastasnäckor och sallad till detta. Gott var det och godast var nog nästan salladen för det är ju grönsaksfattigt på julbordet. Kokar och steker brysselkål och jag försöker äta varje år men tycker det är äckligt men dottern gillar dom av någon outgrundlig anledning så det måste finnas.

Dottern och de övriga flickorna är i köket och jag sitter i vardagsrummet framför tv'n som sagt. Lite kul är det med tecknat/animerade disneyfilmer så det går ingen nöd på mig förutom då att jag är bedrövligt sömning.

Ute idag var det blött så det var inte halt när vi gick jag och jycken men fryser det på blir det fullkomligt livsfarligt om det inte hinner smälta undan mer.

Och kroppen - ja det känns som om jag varit ute på äventyr eller nåt - som dansat hela natten lång i pumps som jag sa tidigare. Dansat hambo eller nåt liknande som magdans där man fått röra rejält på höfterna och midjan.

Ja man överraskas alltid över vart och när man ska ha sin fibrovärk.

Funderat på om jag skulle fått fram garn och stickor när jag ändå sitter i soffan men orken tryter och ögonen är inte med för sån koncentration idag. Så det blir slötitta på tv och skriva blogg på min nya jobbdator som jag har hemma över helgen - är inte riktigt kompis med den än men det kommer väl.

Ja och för hoppningsvis blir det en god natt sömn nu när jag redan är sömnig. Hoppas kan man ju som sagt alltid göra. Fick ändrat min tid för spruta - dom ringde mig så den är senare på eftermiddagen än den var satt från början - skönt!

Må gott

2 kommentarer:

  1. Tassar in för att önska dig fortsatt fina dagar vännen <3
    Såg oxå Lady o Lufsen ikväll såå sött!!
    Bönderna såg vi oxå här ...det kan man inte missa ;)

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. John Blund... vad länge sedan jag såg honom. Och nu menar jag inte nattsömn utanjust John Blund :)

    SvaraRadera