December

December

fredag 19 december 2008

Vi träffade brorsan


Ibland är ju lunchpromenaderna extra trevliga.


Det är ju alltid skönt att komma ut från kontoret en stund, även om det blåser småspik som det så ofta gör.


Idag kunde man skymta blå himmel (och nu ser man även en sol).


Vi går där i parken jag och jycken. Vi går förbi en gammal grå boston terrier, vi möter en löpande cockerspaniel - så det var därför jycken for extra mycket med nosen i backen idag. Hon hade gått före. Och hon såg ut att tycka han var en särskilt snygg kille.


Och så kommer nästa hund. Och det var också en border. Och som alltid när man träffar någon som har samma ras så frågar man ju alltid vart dom kommer ifrån, hur gamla osv.


Och det visade sig att min jycke och denna jycka har samma pappa. Och dom är födda samma år fast min är född i maj och hans i december. På samma kennel. Dock inte samma mamma men jag är osäker på om tikarna har något släktskap. Har inte kollat upp detta.


Kul var det. Men dom var väldigt olika eftersom denne hanne var blå. Men en tjusig kille och han kunde vara lite sur mot andra hanar men det fanns inget sånt mellan dessa två herrar. Så man undrar ifall dom fattar att man muckar inte gräl med brorsan!


Dom bodde i närheten men vi hade aldrig stött på varandra förr men det kanske vi gör igen och det är alltid kul.


Och det är intressant att jämföra och se hur lika man kan vara till sättet men det har väl kanske mer med rasen att göra än släktskapet.
Så dom hade undrat kollegorna på jobbet. Om jag hade tagit en extra lång promenad eller inte för jag brukar vara borta ca halvtimmen. Nu blev det 45 minuter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar