December

December

onsdag 17 december 2008


Som om man inte har nog med utgifter så har jag nu blivit med ytterligare en utgift.

Jag måste köpa nya telefoner!

Man är nog en syn för gudarna många gånger. Igår ligger jag och gosar under en filt i tv-soffan när det ringer envetet.

Och innan jag har trasslat mig ur filten, stapplat upp - ja för det är så jag gör numera - stapplar upp för trappen så är den nästan röd av ansträningen - telefonen alltså!

Dotterns röst - ring mig!

För jag hade grabbat tag i den väggfasta för den var närmast.

Tar med mig den bärbara ner i soffan och ska slå hennes nummer och fanskapet fungerar inte!

Så det är bara att göra om proceduren och stappla upp igen.

För att bara ha en väggfast telefon fungerar liksom inte. Man är alldeles för van att ha den där bärbara med sig. Och jag har inga jack i vardagsrummet annars hade jag kunnat leta fram den gamla backeliten från förr.

Så jag surfar runt efter dubbel bärbara enheter - som jag har idag. Så efter jobbet bär det av till Allum och clas ohlsson för där hade dom telefoner som passar min kassa kassa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar