December

December

måndag 29 december 2008

Kyligt


Det var en kylig morgon idag, isen som satt på rutorna var svårskrapad och termometern i bilen visade på 7 minus! Hutter!

Och det är vinterlikt över staden. Det är frost och det faller tom några snöflingor! Men det blir nog inga större mängder.

Och jag är helt ensam på jobbet så jag låste dörren. Känns inte helt säkert att sitta i detta stora hus med de flesta kontorsgrannarna fortfarande ledigt. Parkeringen var tom och det är mörkt i de andra fönstren.

Men det är två dagar innan man får vara ledig ett par dagar igen. Och det har faktiskt ringt ett samtal redan - en order. Han blev nästan lite förvånad över att någon svarade.

Och nattsömnen har inte varit så god. Somnade sent, vaknat ofta och jag har frusit. Önskade att jag hade reservtäcket i närheten men det hade sonen på sitt rum efter helgens kompisövernattningar och jag orkade inte gå och hämta det. Jycken låg vid mina fötter så dom var i alla fall varma men överkroppen, armar och axlar - dom frös jag om. Så i natt blir det att ha ett extra täcke för det kan bli ännu kyligare ute säger meterologen.

På radion pratar dom också om vargar! En person som skulle rasta sin hund en sista gång igår kväll mötte tydligen en varg vid Åby. Och det ska ju finnas en familj även runt mina hemtrakter. Så det känns väl inte lika kul att vandra i skogen även om nu en vargspårare påpekar att inga incidenter hänt med människor på 100 år eller nåt. Vet inte om det känns så där tryggt ändå. För incidenter med hund har hänt betydligt oftare och så sent som bara för någon vecka sedan. Och jag har ju hund.

Fast jag ska inte låta mig skrämmas för mycket. Det är ju så skönt och rogivande att gå i skogen. Får väl gå och vissla och prata för mig själv högt så dom hör mig och försvinner.

En sak som kan vara skön med att jobba en sån här dag är att man inte behöver tänka så mycket på hur man ska klä sig - så idag blev det faktiskt lättsam klädsel a la gympabyxor. Men det är ett glatt tyg och jag känner att det kanske inte var helt rätt beslut ändå. Även om det är himla skönt ibland. Jag glider på min stol! Håller på ramla ur den. Och det ska ju gå och ändra på sitsen så den inte lutar framåt så mycket men jag har inte fattat vilken spak som gör just detta.

Jag gillar inte min kontorsstol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar