December

December

söndag 12 oktober 2008

Solig söndag


Och jag försöker inbilla mig att idag är jag jättepigg - piggare än någonsin - nästan maniska och har ork till massor.
Tvätt ska hängas, golv ska damsugas, jycke ska promeneras osv osv.
Men sanningen är inte lika bra. Jag känner mig lite piggare än igår absolut men ändå inte.
Igår sov jag länge, jag fick röjt i köket som jag hade tänkt mig, jag fick promenad med jycken som jag också tänkt mig - vi tog en långpromenad och det var jätteskönt om man bortser från värk lite här och där.
Det småregnade och jag tycker det är skönt. Klar och kyligare luft i lungorna. Kommer hem kokar mig en kopp kaffe och tar en bulle till.
Känner mig jättetrött så jag tar cd-bok med mig och stoppar i stereon, lägger mig för att lyssna tror absolut inte att jag ska somna för det har varit jag förr. Försökt sova middag men det har aldrig funkat - det är den sista tiden, året som jag kan göra det.
Klockan är 16:30 när jag går ner och vaknar sen till vid 8! Går upp och gör mig iordning för natten och går och lägger mig igen och vaknar till liv idag klockan 9. Och jag skulle kunnat ha somnat om ifall jag fortsatt blundat. Så det var inte många timmar som var vakna igår.
Och jag får så dåligt samvete! Sova bort nästan en hel dag när det finns så mycket annat man kan göra och behöver göra. Och jag fullkomligt avskyr denna känsla av att vara så otroligt trött hela tiden.
Om det varit för att man slarvat med sömnen genom att inte gått och lagt sig utan varit vaken halva natten så skulle jag förstå varför man är trött men nu när man sover, sover och sover. Går och lägger mig tidigt och ändå känner mig trött - det gör mig ännu tröttare.
Läser och läser om ME - Myalgisk Encefalomyetlit, Kroniskt trötthetssyndrom - känner igen mig precis som jag gör i fibromyalgin och man kan ha både ock tillsammans med RA.
SUCK!
Blir man sjukare av att läsa sånt här tro eller hjälper det att se att det faktiskt finns syndromer som jag kanske har hamnat i?
Life sucks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar