December

December

fredag 26 juli 2019

2019-07-26

Inte skrivit på bloggen sen i februari. Time flies.

Det är fredag och det kommer bli sommarens varmaste dag i dag förmodligen. Hettan från förra sommaren finns i färskt minne men det har inte varit så som då. Det har kommit lite regn - alldeles för lite för torrt är det och det har varit svalare temperaturer också.

Men semestertider är det gott och kanske blir det årets första dopp för i år senare idag.

Det händer en hel del.

Sonen har flyttat till en ny lägenhet. Han fick bo hemma 1 månad. Han har också semester nu och är på sin andra vecka precis som jag.

Hans bästa kompis blev pappa i januari och i lördags var det dop och min son var en av faddrarna så jag smet objuden in i kyrkan men kände mig välkommen ändå för att få se detta roliga. Och gå i kyrkan gör jag inte ofta. Sist var vid begravning så man får ta tillfällena i akt. Jag är inte med i kyrkan och inte troende heller men gillar kyrkor och det är ju en speciell atmosfär.

Sonen åker till Grekland nästa vecka med en annan kompis - bra och roligt och komma iväg och få göra något.

Min dottern knogar på och på söndag kl 13 går hon på semester och då står jag med bilen färdigpackad och väntar och så drar vi.

Vi åker till stugan. Hon trivs där och vill åka och jag är inte sen att haka på. Fast lite jobbigt kommer det ju bli med värmen i bilen men vi rustade oss bra förra året.

Sitter på min baksida och ska äta frukost.

2 ägg - löskokta
1 tallrik lätt yoghurt med färska hallon och blåbär, lite axa rågflingor och linfrön
Kaffe

Så har min frukost i stort sett ut sen slutet av mars. Har bytt yoghurt mot kvarg någon gång. Haft jordgubbar och andra flingor. Men ägg och kaffe är konstant.

Sen slutet av mars då gick jag med i viktväktarna - dom hade ett erbjudande som jag hoppade på. Tänkte att ja - jag har ju fått ökad vikt. den har smugit sig på och klimateriet gjorde sitt till och jag har ätit lite för fel. Så kläderna stramade.

Så vägdagar torsdagar så blev resultatet att jag nästan på 100 gram när har gått ner 9 kilo. Är nöjd även om sonen säger att han inget ser :)

Använder deras app och registrerar vad jag äter efter smartpoints och kan tillåta mig både det ena och andra vilket jag också gjort med måtta givetivs.

Promenader som motion.

Våren har haft negativ stress med sig. Det har varit så turbulent på jobbet mellan mina två kollegor. Dom har grälat och det har bitvis blivit nästan otäck stämning. Och där sitter jag som en åsna mellan två hötappar.

Känslan av att inte vilja gå dit har varit stor. Jag har också fått en släng av sleven av min manlige kollega som jag jobbat med sen start. Fick säga till honom att han är bedrövlig. Känner inte igen honom och hur jag mått.

Den andra kollegan - jo duktig och jag gillade henne men som sagt dom kunde inte samarbeta och det slutade med att hon sjukskrevs för hon fick stressymptomer och sen har hon sagt upp sig. Så det blev ju lite lugnare på arbetsplatsen i alla fall.

Men för 3 veckor sen gjorde jag min årliga besiktning och lämnar massa fasteprover. Jag efterlyste svar för att mest få veta läget och fick gå och ta om dom.

Jag har fått tillbaka min diabetes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar