December

December

tisdag 27 mars 2018

Snuva!

Det är pollentider.

Det är förkylningstider.

Det är alltid fibrotider.

Så det är ofta svårt att säga vad är vad.

Min näsa är kroniskt täppt och jag får kortisonspray utskrivet av läkaren. Men nu har det varit för mycket täppt näsa och jag har vanlig nässpray också för att få akut hjälp och mindre svullnad i nosen.

Och dessa vanliga ska man ju inte använda för mycket för då blir det ju en tvärtomreaktion = mer svullen nos.

Så kom jag ihåg att jag för länge sen fick Rinexin utskrivet - tabletter som ska verka avsvällande.

Tänkte att jag provar och förnyar det utan att träffa läkaren för det här var längesen och innan jag fick fibro som jag fick dessa. Tänkte - att om jag inte får det utan att träffa läkaren så får dom boka in en tid.

Men jag fick dom utskrivet och ska hämta ut idag. Ta en tablett morgon och kväll och måtte gudarna hjälpa nu.

När jag flyttade ner från norr till väst så fick jag alltid bihålsproblem varje gång jag åkte mellan platserna.

Var nog där jag fick Rinexin första gången.

Blev också skickad till Borås på öron/näsa/hals och fick göra tester för andning och annat och där konstaterades att jag hade sned näsvägg och det gör att jag är trång på ena sidan och fick frågan om jag gjort något och då kunde jag inte alls komma på något.

Men flera år senare när jag och en väninna träffades och hade trevligt en helt i deras fjällstuga med god mat, vin och gamla minnen så kom vi och prata om hennes bedrövliga ex och en händelse som jag helt hade glömt bort och fragmenten av händelsen tog ett tag att försöka få fatt i och komma ihåg.

Men jag fick en smäll på näsan då jag gick i mellan dessa två vid ett bråk och jag fick även näsblod då men uppsökte ingen läkare eller polis heller.

Så nu blir det förhoppningsvis bättre att andas.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar