December

December

torsdag 12 oktober 2017

Människan är prövad.

Idag när jag sitter och tittar ut via fönstret på mitt jobb så ser jag ett träd som nu knappt har några löv kvar. Och de som sitter kämpar i en rätt hård vind.

Och bakom grenarna är himlen mörkt grå och det är vackert på sitt dystra sätt. Löven är ju en blandning av olika höstfärger.

En annan vy är det mer grönt och inte så mycket löv tappat. Det är olika träd som inramar min vy.

Det har regnat rejält i natt eller i alla fall på morgonkvisten då jag vaknade av detta vid 5. Katten som gick mot altandörren tittade ut och insåg att - nä jag går och lägger mig igen.

Hunden - ja han gick ju inte ens nära den dörren.

Det tog någon timme innan jag somnade om och sen vaknade jag och kollade på klockan och man brukar ju kunna tro att klockan är si eller så men idag - inte en aning.

Den var nästan halv 12!

Fick ringt min son - brukar göra det och väcka honom. Prata lite om hur han mår och ditt och datt. Säga puss och det känns bra att får göra det. Han var också rejält trött och hade inte heller vaknat förrän jag ringde. Det är övertid nu på hans jobb :/

Sen upp, in i badrummet och kissa morgon - på med ett par mjukisbyxor, blaska av mig lite och mer kläder. Duscha - orkade inte.

Men jag visste att jag inte skulle ha några kollegor på jobbet och då kan man ju se ut lite som man vill. Håret i en tofs utan att ha kammat mig. Men jag har inga problem med att möta folk när jag ser ut så här så jag kan gå i centrum också. Men det är väldigt bekvämt i alla fall. Bra en dag som denna.

Frukost. Surdegsrostebröd med ost och marmelad, Kaffe! Och pratade lite med dottern som ringde mig. Så värt det är att bara säga hej.

Och så blev det en hundpromenad. Det blåser men regnar inte i alla fall och det är milt väder så jag blev varm i min nya jacka. Har beställt en jacka från Engelson. 295:- kronor och inte dun eller så men lätt och ett bra pris. Får se hur den håller kylan sen i vinter.

Jacka Borlänge dam Grön

Kroppen är inte riktigt med mig. Känner mig sliten - ovanligt!

Men har också känslan av feber utan att ha temp. Snuvig - täppt i näsan och allmänt kass.

Manliga kollegan är hemma och ska kurera sig idag och imorgon. Dottern känner sig också eländig på hennes jobb är det massa sjuka. Sonen var ju rejält förkyld för ett tag sen. Den trista tiden just nu.

Men jag tycker det är extra jobbigt att inte kunna sätta fingret på att - nu är jag förkyld och det är därför jag mår som jag gör. Lite vila och honungste så blir det bra. För så enkelt är det ju inte för även om jag vilar och dricker honungste så mår jag ju ungefär likadant :(

Mitt huvud snurrar också av tankar. Tankar på hur jag skulle kunna tackla mitt liv om det skulle hända mina barn något.

Har en bekant mer än vän. Som förlorat sin son i helgen. Han gick i min dotters klass när dom var små. Och om det var sjukdom eller självförvållat vet man inte än. Men det är så oerhört tragiskt då hon annars inte bor här längre utan var här för att fira sin dotters födelsedag och lite annat - hon har 3 barn och så händer sånt här.

En annan bekants bekant har också precis gått bort i en svår sjukdom. Och för bara någon vecka sen så var det en annan bekants bekant som förlorade sitt barn.

Det känns ända in i märgen av sorg och det är ju den värsta av mardrömmar att det skulle hända mina barn något. Stort som smått.

Livet är jobbigt och skört. Men hur ska man orka? Det är också väldigt mycket nu om ungas stress och utbrändhet. Hur det går ner i åldrarna. Kraven som ställs på oss alla. Vi hade ju när jag var 20-30 år inte den hets som det idag finns med alla sociala medier och annat.

Så att idag sitta och titta ut genom fönstret här på jobbet - ser hur himlen är grå och hur molnen rusar fram över himlen och vinden tar i - i träden. Känns passande.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar