December

December

onsdag 12 september 2007

Läser en ny bok

Igår läste jag ut morden i Buttle och jag har reserverat Annika Bryns 2 tidigare romaner på biblioteket.

Men jag har en hög med böcker som ska läsas först och nu har jag precis börjat med

Val McDermids Ett fjärran eko.

Har läst många av hennes andra böcker tidigare och jag gillar henne.

Så här står det om den boken

Snön ligger tung över den skotska staden St Andrews när studenten Alex Gilbey och hans tre polare hittar en kvinna knivskuren och döende på kyrkogården. De fyra killarna misstänks för mordet och trots att de aldrig döms blir de märkta för livet. Tjugofem år senare hoppas polisen att den nya DNA-tekniken ska kunna lösa det mystiska mordet. Men när man börjar röra i det förflutna avslöjas nya grymheter och snart svävar fler människor i livsfara

Det lilla jag orkade läsa igår kväll/natt verkade bra så det ska bli en trevlig stund med denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar