December

December

tisdag 3 april 2018

Välkommen april

Så är vi inne i vårmånaden april och det innebär väl att det ska snöa och ha sig ett par gånger även denna månad.

Det ligger snö kvar i högar på skuggiga platser och det varnas för snöblandat regn i em/kväll.

Men påsken har varit fantastisk med sitt soliga, härliga väder och jag har fått lite färg på nosen. Igår annandagen satt jag ute i flera timmar och njöt. Hade till och med smort in mig med solskyddskräm och kunde sitta i kortarmat.

Även promenaden tog jag i mindre kläder än vad jag brukar. En i och för sig tjock fleece men kortärmat och vantarna fick stanna i fickorna.

Påsken har varit i övrigt bra och mysig även om jag varit förkyld och eländig så har även mina barn varit det men vi kunde träffas på påskafton och fira som det var tänkt.

Hämtade upp dottern vid 13 och så lämnade jag av henne och hund som var med i bilen så dom fick gå en kort sväng medan jag hämtade sonen.

Dottern gjorde våfflor för hon fick ju inga förra helgen så det blev våffelfika när vi kom hem och även om vädret var bra så var dom ruggiga och sitta ute ville dom inte.

Dom hamnade i soffan och tittade på Bäst i test för det har sonen inte sett men det blev många goa skratt där ifrån vardagsrummet medan jag var i köket och donade.

Gjorde också äggtoddy som vi firade in påsken med.

Potatisgratäng och grillat lammytterfilé stod på menyn och gratängen fick stå många timmar på låg värme och riktigt gotta till sig.

Tillbehör blev sparris på grillen och så stekte vi ostronskivling och hade sallad och fempepparsås till.

Till förrätt hade vi toast skagen och sen blev det pannacotta med kokos/passionsmarmelad.

Dryckesmässigt blev det påskmust och en alkoholfri torr cider som finns på systemet för mig. Den är riktigt god och eftersom barnen skulle skjutsas hem så blev det dryck man kan köra på.

Otroligt mätta och belåtna så avslutade vi kvällen. Fortfarande slitna och förkylda men nöjda.

På långfredagen och påskdagen var det lugnt och stilla - orkade inte mycket. Men lite promenader och sol i stol har det blivit.

På skärtorsdagen så trotsade jag förkylningen och åkte med dottern till blåkulla - ja nästan i alla fall. Vi åkte och handlade inför påsken. Lamm hos bonden och annat på Ica.

Men nu är det vardag igen och en månad utan något extra inbokat. Inga konserter och det är inga lediga dagar men sen i maj blir det annat.

Hämtade ut Rinexin på apoteket och jösses - att jag har glömt bort den tabletten. Den är för täppt näsa och sväller av och det gör den och det är så skönt - den är bättre än kortisonsprayen helt klart men jag har ju fått ta till vanliga näsdroppar i helgen också.

Halstabletter och hostmedicin har jag också fått ta till. Sovit oerhört kasst på natten och fått kliva upp och dricka varmt te men det verkar nu som det värsta är på väg att gå över.

Dock kommer då nästa orsak till täppt näsa - pollen. Fick en attack av rejält svidande ögon häromdagen så dom har jag fått leta fram också - ögondropparna.

Ja är det inte det ena så är det något annat och kroppen då - ja i morse var den så stel och öm i ryggen så när jag skulle duscha kunde jag knappt komma åt och tvätta mig "där nere" för det gick knappt att böja mig alls.

Har bett om tid hos sjukgymnasten igen för stötvågsbehandling och om det inte gör något för ryggen så får dom baske mig skicka mig på röntgen för att se att det inte är något annat som stör - eller så är det bara den där fibron. Suck.

Yogan börjar efter ett par veckors uppehåll imorgon. Men yogan gick jag på när ryggen började krångla.

Och en ny säng har jag även om den ska bytas ut på torsdag - den har nämligen fått skumsläpp - och kanske har det något att gör med hur jag ligger och att det är helt kasst för ryggen.

Ja och nu har halva arbetsdagen gått. Och känner hur jag börjar bli ofokuserad, trött, snuvig och eländig.

Vill bara hem och lägga mig.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar