December

December

torsdag 15 december 2016

Varning

Bildresultat för arg kärring blir förbannad

Vad ni än gör - handla inte på Fyndiq!

Jag beställde en vara därifrån den 28:e - det skulle ta max 3-5 arbetsdagar att få varan. Den har ännu inte kommit.

Men betalningen har dom tagit emot!

Haft massa mailkonversation med dom och dom förstår inte vad som hänt - Jäkla lurendrejeri är det och nu har jag hotat med anmälan om bedrägeri också eftersom dom tagit betalt av mig.

Är så arg!

Jag köpte ett koppelliknande bilbälte till vovven som jag annars bara sett på utländska sidor. Glad över priset som var nedsatt nu tillfälligt och man kan använda den selen man har annars eller halsbandet - inte ultimat förstås. Eftersom det på så sätt blir lättare att använda bilbältet än det jag har idag som är en annan sele som jag inte använder på kortare resor så blir det ju med detta enklare.



Jag kan köpa att det försvinner en leverans men inte att det skulle göra det på flera då dom säger att man skickat nytt.

Så handla aldrig hos Fyndiq. Och jag har nog förlorat 150:- det var det som det kostade med frakt så det var ju flera hundralappar nedsatt och därför nappade jag. Svensk sida - ja känns ju tryggt - inte ett dugg.

På jobbet häromdagen fick vi också ett sånt där mail från Postnord som man nu varnar om i media. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21475663.ab

Men jag blev direkt skeptisk och skickade mailet till skräpposten och det innan jag läste om vad som kunde ske - Virus och kapad dator.

Man kunde ju se på avsändaren att det inte var från en adress som såg rätt och riktig ut. Borde ju vara avsändaren postnord om dom skickar.

Vi var lite förskonade på jobbmailen med att få men den som går till kansliet börjar nu få x antal per dag som jag kvickt raderar - jädra gissel och kan ju ställa till det rejält om man gör fel och tror det är rätt och riktiga mail.

Relaterad bild

Ja man kan ju inte annat än blir riktigt och rejält förbaskad!

Ute är det dimmigt och frostvitt och vackert på träden och marken. I förmiddags var det blå himmel och sol men nu är det dimma som rullat in.

Några minus och i trädgården hade jag fullt med fåglar idag. Och flera koltrastar som jag ger äpplen och så gick jag ut och spridde ut frön under en buske som dom håller till i.

Bildresultat för crazy birdlady

Torsdag och ensam på jobbet. Kollegan som också är chef har mycket att stå i med olika möten etc så därför är han här från och till och just nu är det från.

Jag pysslar med ekonomin och påminnelser och skriver prislistor inför helgens jobb. Jobbar lördag fm och måndag kväll och jag kommer ta ledigt från jobbet på tisdag för då ska jag och dottern åka och mysa i stan. Haga är det som lockar med fika och mys.

Hon har semester nu några dagar denna vecka och nästa för hon har alldeles för många sparade dagar. Men dom kan ju heller inte ta ut dagar som dom vill, när dom vill och kan och speciellt inte i juletider.

Tänk att det nu inte är mycket kvar av 2016. Börjar summera i huvudet året som gått.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar