December

December

tisdag 13 december 2016

Stjärnorna krigar

Det är i natt dags för att se stjärnorna falla men här hos mig blir det nog inte möjligt. Det är så grått och milt.

Geminiderna heter meteorregnet som man kan se bäst i natt men även i morgon enligt astronomernas hemsida.

Bildresultat för stjärnfall december 2016

I morgon är det världspremiär på andra stjärnor och igår fick jag ett uppdrag av sonen som på torsdag tagit ledigt från jobbet för att ihop med sina dagjobbande vänner kunna gå på bio och se nya StarWars filmen.

Och han hade sett en tröja som han tänkte han skulle vilja ha och självklart fixar mamma!




Jag åkte först till det närmaste köpcentrat men där hade dom den inte för den var tydligen något koncept som bara vissa butiker har. Och jag gav mig vidare mot stan.

H&M!

Och ja den fanns! Så sonen är nöjd och då är också mamman nöjd.

Nordstan och femmanhuset - vet inte när jag sist var där och jag önskade jag hade haft mer tid att gå runt och titta för det var rätt lugnt i butikerna men jag var hungrig och jag hade en katt som varit ute halva dagen då han inte ville komma in när barnen gick till sina jobb. Vovven ville jag ju inte heller lämna ensam för länge.

Men eftersom en av HM bor granne med Indiska som också var nyrenoverad visste jag så blev det ju en titt där.

Och jag köpte mig en klänning!

En röd vacker sak som jag idag har på mig då vi ska ha jullunch på jobbet. Nu har jag också julaftonsklänningen.


ESTELLA 162 klänning röd

ESTELLA 162 klänning röd

Och så var sagan all för sveriges damer i Handboll - det var en vinna/försvinna match igår och vi såg sista halvan eftersom jag hämtade hem dottern från jobbet. Och vi har ju pratat om att det hade varit roligt att vara på plats och titta men vi kom aldrig så långt och det är ju bra med tanke på hjärtat.

Det är en anspänning och jag kunde inte titta vissa stunder och med handbollsspelande barn så var det nog så spännande att se vissa matcher.

Vaknade alldeles för tidigt idag - av smärtorna i axeln. Blir bara värre och värre. Igår skulle jag fylla i luft i ett däck på bilen och klockan ska ju sättas fast på en slang och det var knappt jag kunde få till det för det smärtade så och jag blir svag i armen då.

Men det som är oroväckande är att jag börjar få känningar i den andra axeln också och då undrar jag om det är nerver från någon annanstans som gör att det hamnar i axeln och bråkar.

5 var klockan och samtidigt började dotterns klocka ringa och jag klev upp för att ta värktabletter x 2. Låg och kunde till sist känna att smärtan klingade av och det var skönt men jag kunde inte somna så där låg jag till 9. Sista timmen låg jag helt still på rygg och lyssnade på tystnaden.

Jag låg och lyssnade på 2 dokumentärer på P1 som var intressanta - det handlade om kvinnliga alkoholister och jag får ju genast tankar om min egna uppväxt.

Dom pratar ju också nu extra om att fira vit jul. Och jag har många trista minnen av inte så vita jular i den bemärkelsen. När båda mina föräldrar smögsöp på varsitt håll och trodde att ingen skulle märka det men det gjorde JAG!

Mer om det en annan gång för nu ska vi snart åka iväg på jullunch.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar