December

December

fredag 2 december 2016

Årets jullåt

Jag känner mig fantastisk på ett sätt som det sista har fått skratta så att jag fått ont i magmusklerna. Och det ska erkännas att det varit dåligt med den varan i många år. Visst lite spridda skratt och så men inte så att magen krampar och tårarna sprutar. Men sen i somras så har det varit mer av sånt och då för att jag sett något jag tyckt varit extra kul eller lyssnat på.

Igår fick jag igen skratta så att jag känner av det idag och bland mycket så var det att lyssna på lite julmusik - udda som vi hittade men den här blev jag visad av dottern. Och jag måste säga att den är himla kulig och julig.



Men det är allt annat än juligt ute. Blå himmel, sol och mer vårkänsla kanske men det är lite bitigt och halt på skuggiga sidor.

Idag när jag satt i köket och åt frukost och som vanligt tittade ut i trädgården så såg jag skatorna som satt i den lilla balja med vatten. Förstod att dom var där och drack men så tänkte jag ett steg längre. Kan dom det? Det är väl is på och det var det så jag gick in, Fyllde upp vattenkokaren och så slog jag det över isen - det blev kallt direkt men nu har dom lite att dricka. Dom blir väl törstiga av det dom får av mig - bröd! Och så lite fröer som småfåglarna ratar och skvätter ut. Dottern skakar mest på huvudet åt mig när jag kliver ut i trädgården med en hårturban runt huvudet för jag har tvättat håret och foppatoffler - och byxor och tröja förstås men inga strumpor.

Igår så var jag glad över att sitta själv för jag hade ett riktigt struligt ärende som efter mycket om och men kunde redas ut. Så fel från så många parter som inte ska pilla med saker som dom inte ska pilla med. Men det är också en skön känsla att gå hem och det är utrett!

Hämtade upp dottern och så åkte vi för att boka in en klipptid. Hennes schema är ju också oregelbundet så det är lättast att åka dit och boka på plats. Så det blev på lucia. Hon ska klippa och färga och medan hon sitter med färg så klipper hon mig sen är vi fina till jul.

På lucia ska jag också äta lunch med kollegorna ute på restaurang så det blir inte mycket gjort den dagen. Fredagen innan - den 9:e är det julbord. Mycket att stå i.

Åkte sen för att handla lite på ica och det blev pizza till middag - från frysdisken och den var helt ok - nyhet Paolos Pizza.

Bildresultat för paolos pizza

Sen satt vi en god stund i köket, tog ett glas rött till pizzan, löste korsord och lyssnade på julmusik.

Och så blev det sen Svartsjön och jag såg inte förra veckan men satt igår och tittade med dottern och det var dubbelavsnitt och nu är den slut.

Egentligen så bortkastad tid för den var inte bra. Varken i handling eller skådespeleri och upplösningen och frågan Varför blev obesvarad. Så varför titta på något så dåligt kan man undra? Ja - jag började.

Idag är det det fredag. Jag har varit på ett lite möte innan jobbet och jag har bestämt lite kring ett arrangemang vi ska ha. Känns rätt bra att få bossa och bestämma. Att nu gör jag så här. Det här är mitt område. Och när jag presenterade detta för kollegan så fick jag väldigt bra respons så det är ju kul.

Det blir en lugn kväll. Bara komma hem och vara. Nej, just det - skulle iväg och handla... Juice - glömde vi igår. Ja alltid är det nåt men sen så.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Det är inte ofta man får sig ett gott skratt, tyvärr. Tack för ditt tips om att jag kunde hitta svenska hjärtan på youtube! Har sett ytterligare ett avsnitt idag. Ha det bra! Kram ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Ja, du har mycket att stå i nu :-)
    Håller med dig om Svartsjön, känns helt bortkastat. Jag har sett hela serien, fattar inte varför jag fortsatte titta fast jag inte tyckte den var så bra. Känner ungefär samma för Midnattssol, fortsätter att titta fast jag inte tycker den är nåt bra. Den är dock bättre än Svartsjön.
    Bra att du får bossa lite :-) You go girl!!
    Kramis! ♥

    SvaraRadera