December

December

måndag 12 december 2016

3:e advent

3:e advent och som det sig bör så har vi julgranen tänt.




Men det känns lite både konstigt och fel att det inte än har varit lucia men har man skapat en ny tradition så har man.

Anledningen blev ju när barnen började jobba och inte var hemma dagen innan julafton och vill vara med på pyntandet.

Dom jobbar på kvällen den 23:e båda 2 i år så det blir inte uppesittarkväll som vi brukar ha med bingolotto.

Vi varierar ju granens utseende år från år och i år köpte vi nytt glitter - lite tjockare och nya kulor i vitt, genomskinligt och silver.

Förra året blev det en ny gran som är lite frostig i utseendet. Är väldigt nöjd med årets pynt och sonen var väldigt nöjd. Han är lite minimalistisk och jag och dottern är lite mer allt möjligt och kan också gilla en riktig Kalle Anka gran.

Julbordet i fredags blev lyckat och min manlige kollega är också en musikalisk kille och gillar att spexa och spela musik. Han sjunger också bra så han hade gjort en musikquizz - tre frågor på varje fråga och den var svår men vårt bord vann :)

I år var vi på jobbet med cateringmat och det betyder gångavstånd för mig och det var en skön promenad dit men sen när jag skulle hem.

Det spöregnade och inget paraply så jag blev rätt blöt. Dotter och hund mötte upp mig på halva vägen och jag trodde inte dom skulle komma så långt pga vädret och vovvens kända motvilja mot regn men dom kom där.

Så jag som hade plattat och gjort mitt långa hår fin hade sen när håret väl torkat väldigt lockigt. Så lockigt blir det inte när det självtorkar efter tvätt.


I morgon ryker en cm minst av håret - kanske 2.

När jag var i min ungdom - så ville jag ha lockigt hår. Och det var då lite lite fall på sina håll mest runt pannan men inte i längderna som jag då hade -  så det här lockiga har blivit med åren. Gillar det speciellt nu när man kan platta och få det spikrakt om man vill.

Jag har ju genom åren permanentat då det var poppis för att få det lockigt och var rätt avis på mina kompisar med lockigt hår - dom som själva där och då ville hade det rakt.

Aldrig är man väl riktigt nöjd?

Nu är det Lucia imorgon och då ska vi som jobbar äta lunch ihop på det ställe där vi annars haft vårt julbord. Vet inte om det är typ jullunch a la julbord eller om det är vanlig mat men trevligt ska det bli vilket som.

Så jag ska börja tidigare för att också kunna sluta tidigare för att då besöka frisören. Tror jag inte varit där sen i våras :/

Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar