December

December

onsdag 12 oktober 2016

Shopping

Det är roligt med att handla - speciellt när det inte är till en själv och inte den egna plånboken.

Jag fick med mig sonen idag ner till en butik som bara säljer herrkläder och i den stil som han tycker om. Dyrt som skam men han har pengarna och sen handlar han inte så där jätteofta nytt. Han köpte bla byxor och det var nästan ett år sen han köpte såna sist.

Han har ju arbetskläder till och från jobbet och hemma sitter han i myskläder så han sliter inte ut för mycket.

Så blev det en jättesnygg skjorta - småblommig på marinblå botten. Snygga byxor, strumpor, en halsduk, handskar och sen en jacka/rock som kostade en rejäl slant men det är gedigt, han kan ha en kavaj under ifall han vill, Det var ett foder som han kunde ta bort ifall det skulle behövas.

Så nu är han ekiperad. Det är bara skor som saknas och han tittade på ett par som han tyckte var snygga och det fanns inte i storlek hemma men dom kunde kanske ta hem.

Top service men så var det fd svägerskan som jobbade också. Och ska man välja en annan butik så är väl något på NK som är närmast.

Min son är en snobb:) nej kanske inte men medveten om vad han tycker om och vad han inte gillar så därför blev jag överraskad över att skjortan jag tyckte var snygg också föll honom i smaken.

Men han kan också köpa kläder på HM men vissa plagg kan det vara värt att lägga mer pengar på då de är tidlösa, bra kvalitet mm - om man har dom pengarna vill säga och det har han.

Det var så många år som han inte hade några pengar - då han var arbetslös och när dom var yngre och jag lika fattig då som nu.

Och jag har tagit min injektion. Igår på kvällen när jag kom hem, jobbade till 18 och sen blev det en runda med vovven innan middag - en enkel soppa fick det bli. Sen hängde jag en tvätt och så fick jag energiryck och städade badrummet.

Ja - jag kände mig bra, relativt pigg och alert.

Idag är en annan dag. Huvudet är lite löst och värker. Bubbelkänslan är tillbaka och likaså feberkänslan.

Så underbart är kort.

Ingen yoga ikväll - jag vilar som jag skrev igår, dottern är ju inte heller bra så det passar ju oss båda och så hoppas jag att söndagen kan bli en nystart och att det funkar resten av terminen.

Jag inte bara tror - jag vet! att jag är



Ställa klockan är inte alls min grej även om det funkar de dagar jag gör det - om än med lite gruff från min sida. Hade hur gärna som helst sovit lite till eller haft mer tid i sängen innan jag klev upp. Snooza har alltid varit min grej. När jag vaknar av mig själv så ligger jag gärna kvar och mornar mig en god stund. Kolla mobilen och allt där som sociala medier och tidningar.

Men det hinner jag inte med så mycket av på onsdagar. 09:35 ringer klockan. Då snoozar jag en kvart och sen är det bara ---på't för att hinna med allt och iväg.

Bildresultat för dreams

 Ikväll - när jag kommer hem vill jag:
  • Plocka undan kläder, sortera bland allt som ligger på strykbrädan och lägga in i fina högar i garderoben.
  • Dammsuga
  • Ta fram stickningen
  • Sitta under en filt med tända ljus, gott te och mysa
  • Lösa korsord
  • titta på en film
Vad jag kommer göra!
  • Gå ut med hunden
  • Äta
  • Sitta i soffan och titta tomt framför mig :)


Må Gott

2 kommentarer:

  1. Så roligt att sonen har råd med lite "finare" kläder. Kvalite brukar ge valuta för pengen. Själv handlar jag mest på Indiska ( som du vet). Blir inte så ofta. Tänk om man kunde vara pigg och ha ork en hela dag ( minst). Så lär det aldrig bli igen :( Tomglo kan ha sina fördelar :)). Ha det bra! Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken önskelista du har. Jag har bara 2 saker på min för dagen; vika tvätt och tömma diskmaskinen. Har gjort 2/3 nu och nu måste jag vila. Man vill så mycket men det blir så lite gjort, ibland inget alls... Håller med Pea; tomglo kan ha sina fördelar :-) Kram från andra sidan skogen! ♥
    Min äldsta dotter köper också lite "finare" kläder, hon är den som är mest snobb i familjen :-) När det gäller ytterkläder så vill jag också gärna lägga lite mer pengar för det är ju bra om man kan ha sin jacka/kappa under flera år. Jag brukar passa på när det är rea :-)

    SvaraRadera