December

December

tisdag 18 oktober 2016

En stillsam tisdag en dag i oktober

Grå men mild tisdag, Vindstilla.

Är på jobbet en timme senare än vanligt - medvetet eftersom jag ska på möte direkt efter jobbet och inte är hemma sen förrän efter 20:00 tiden - då sägs det vara slut man vet ju aldrig. Kan ju dra ut på tiden också.

Körde sonen till tåget samtidigt - idag gick det men det kommer det inte göra som man vill ett tag framöver. Det är spårarbeten baske mig överallt och inställda avgångar helt eller delvis. Irriterande är det att det ska behöva ta så lång tid. Har hållit på över ett år nu. Och informationen är dålig också - oftast i alla fall.

Och det är inte bara sonen som lider av det - vi har en kollega som åker kollektivt och det från stan och det är lika från det hållet. Dålig info och får då sätta sig på en buss som tar mer än dubbelt så långt tid. Och inte får man någon som helst kompensation eller så - nej bara mer uppmaning om att man ska åka kollektiv för det är så snabbt, bra och säkert - jo pyttsan.

Blev en kort runda med vovven igår när jag kom hem, dottern hade gått med honom men då ville han inte göra ifrån sig så vi tog en till och medan vi var ute så fixade dottern middagen. Tacos blev det och vi satt länge. Vi tog också kaffe på maten och en liten bit av chokladkakan. Tittade på youtubeklipp. Brittiska komiker och  bland annat denna skrattade vi gott åt.



Vi kan sitta länge och titta på sånt här och skratta och hitta andra och fortsätta så en hel kväll men igår nöjde vi oss efter några klipp och jag satte mig i tv-soffan och tittade på play program. Först Divorce på HBO Nordic och sen resten av de som var på säsong ett av Transparent. Alla är halvtimmesprogram så man hinner ju se en hel del på kortare tid och utan reklam :)

Billions gick ju också igår men den vill jag titta på en annan dag.

Sen har ju då Bob Dylan ff inte gjort någonting som berättar om han vill ha priset i Litteratur, om han är glad eller är han butter som alltid? Kan tänkta mig att det är lite turbulens i kretsarna kring festen. Ska han komma, ska han ta emot eller inte.

Själv tycker jag ju att det är ohyfsat att inte tacka eller avböja när han då fick det förra veckan.

Och på jobbet - jag bokför!

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar