December

December

fredag 7 oktober 2016

Det tog tvärstopp

Efter att ha känt mig konstig länge så tog det tvärstopp i tisdags. När jag satt på jobbet i måndags så var det jobbigt. Såg inte helt klart utan det kändes som suddigt och sen på tisdag morgon kände jag - för första gången sen jag började jobba här - att nej det går inte. Jag kan inte komma upp, orkar inte öppna ögonen knappt.

Men jag klev upp på em och hämtade dottern när hon slutade och så åkte vi och handlade lite. Bland annat kanelbullar eftersom det var den dagen att fira - kanelbullens.

Onsdag och jag hade tid på vc för injektionen och sen halvtimmen efter träff med min läkare. Vi gick igenom alla mina prover och alla - förutom 2 låg perfekta. Inga som helst konstigheter på njurar, lever, långtidssocker eller annat men mitt B-värde och folat låg högt men det har det gjort sen jag började med injectionerna så det är inget konstigt men i övrigt var alla perfekt!

Och ändå mår man som man mår. Hon frågade om jag kände av att det nu är kallare, blåsigare etc och kanske. Mycket av mitt mående kan bara skyllas på en sak - fibron.

Och jag hade redan innan bestämt mig för att åka hem och lägga mig istället för att jobba. Yogan fick också stryka på foten och jag skulle upp tidigt på torsdag för en utbildning.

Vaknar igår av att huvudet inte satt fast - hade sån huvudvärk så det var bara att ställa in och lägga sig och där låg jag hela dagen. Blundade, gick knappt ur sängen på hela dagen så det blev mycket vila men jag somnar inte utan ligger i en konstig dvala.

Idag är det fredag och klockan blev satt för att kliva upp vid 9 men jag är hemma idag också från jobbet. Känner att orken inte alls är där och det blir vila och vila och vila nu i dagarna 3 för att sen hoppas på att måndag kan bli bra.

Ställt in en hundpromenad på lördag och jag kommer inte göra många knop resten av timmarna.

Jag tror på att det är en kombinerad krasch efter en för den vanliga människan inte så intensiv sommar och höst men för en sån som mig så var det tydligen det och jag har en konstig form av förkylning. Känns i huvudet och i näsan men den har aldrig känts så här tidigare och lite hostig från och till.

Som jag sa till min läkare att jag har inte stannat hemma med den här känslan sen jag började mitt jobb så jag har klarat mig länge. Men hon tycker att jag som är en av hennes favoritpatienter :) - ändå har en solskenshistoria eftersom allt löst sig så bra för mig med det jobb jag har och inte bråkar med fk längre. Och att jag har ett bra liv - ja det har jag - ett bra liv.

Vi kramades när vi tog farväl för hon går till företagshälsovården i december och slutar på ett även för henne och andra ett stressigt jobb. Många slutar och det är nya ansikten och sköterskor för det är inte bra miljö där. För stressigt, för mycket från fk och möten med af och annat och för lite med patienter. Nu hade hon bara "sina" patienter och det kändes att vårt möte inte var stressigt inlagt som det ofta annars kan vara. Och vi har följts åt sen hon började för många år sen så det blir trist nu att få börja om med en ny.

Har druckit - kaffe! och ätit en macka nu och ska lägga mig igen. Fick ju ställa klockan idag för att köa för släpp av biljetter till sommaren på Ullevi - Coldplay och nu har jag 3 biljetter i min ägo. Det är jag och mina ungdomar som ska gå - ska bli så kul och det ligger långt fram men det är också kul att se fram emot något.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Trist att mista en bra läkarkontakt, men nästa kan ju också bli bra. Bra att du blev hemma och vilade. Svårt att veta vad som är fibron och vad som är något helt annat. Kry på dej, vännen ❤️

    SvaraRadera
  2. Funderade just tidigare var du tagit vägen. Saknar dina inlägg.
    Bra att du lyssnar på kroppen och stannade hemma.
    Krya på dej nu.
    Kramar

    SvaraRadera