December

December

tisdag 13 september 2016

Sommaren håller i sig

Värmen fortsätter - jag är splittrad över vad jag känner i frågan.

Det ena jag tycker ju att det är skönt och härligt

Den andra saknar den där klara krispiga höstluften för ute är det kvalmigt så att gå i skogen är inte skönt alls så den där turen som var inplanerad idag - tror inte den blir av. För kvalmigt, varmt och kan lova att älglusarna har party och blir väldigt närgågna.

Men det är ju också så att dom där gula lockar - finns det kvar att plocka - det kom ju lite regn förra veckan eller är det för torrt?

Tiden får utvisa - och dottern, om hon vill gå ut.

Jag behövde inte hämta sonen igår - kollegan hans jobbar igen - jiippi!

Jag fick vikt lite tvätt istället och tittat på tv. Först på Lennart Jähkels släktforskning. Han har jämtländskt blod i sig :). Sen tittade jag på Doctor Foster och jag kan så känna igen mig i den där viljan att få hämnas efter att ha blivit bedragen. Men jag hade varken makt eller medel men i fantasin så gjorde man en massa :) och därför var det lite uppfriskande att se hur denna kvinna lyckades.

Nu ska det också bli en säsong två. Den ser jag fram emot.

För många år sen fick jag recept på en väldigt god sås - enkel med god. Grädde och creme fraiche kokas ihop - länge. Buljong och vitlök, salt och peppar och så var denna sås klar. I söndags gjorde jag den till köttet vi åt men hade också en bit ädelost i.

Och igår fick såsen sällskap av broccoli och serverades till pasta - jättegott och det blir dagens middag också. Måste ju äta upp resterna också.

Igår fick jag mycket gjort på jobbet - sorterade bland massa papper och fick fixat sånt jag glömt som jag lovade att svara på efter semestern. Nu blev det gjort. Och jag får skylla på att en del av pappren hamnat i oordning när vi hade inbrottet.

Idag ska jag fortsätta och titta igenom pappershögen och se om det är annat som jag missat. Får besök kl 15 och ska lämna ut nycklar. Kollegan har jag ingen aning om vart han är. Skulle vara här idag - sa han.

Men först - kaffet :)

Och jag har också fått hämta en flaska vatten - det behövs i värmen. Jag undrar ju lite om det kommer bli någon sån där go höst eller om det går direkt till rusk.

Kanske skulle jag ta och klippa gräset idag istället - tanken fanns att göra det igår men det blev inte så.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar