December

December

fredag 16 september 2016

Så blev det äntligen fredag

Äntligen fredag och den stress jag känt tidigare i veckan har lagt sig.

För jag har känt mig stressad över att det varit så bra väder, så varmt, så soligt och så mycket man egentligen bör göra när det är såna dagar.

Och igår kompade jag ut på em för att åka iväg till badstranden i skogen där man kan ha hunden med sig och det blev 2 dopp. Ett precis i början innan kaffepaus med kanelbulle till mig och citronmuffins till vovven. Sen tog vi ett till lite längre så vovven fick simmat en hel del men han är ju inte någon badhund utan det är lock och pock och ingen lek utan han går ner i vattnet och svalkar tassarna och går djupare ut när jag är med.

Så nu har jag gjort de - badat för första gången i sommar och sista gången ute för i år :)

Idag är vädret varmt och behagligt men inte lika som de tidigare dagarna och det är mer moln så ingen direkt sol.

Så jag tyckte om det jag såg när jag vaknade - sent!

Tittade på klockan vid 10 och så låg jag och blundade och tänkte att jag gör det en stund och närmare 2 timmar senare vaknade jag igen!

Men det har varit 2 fyllda dagar med sena kvällar. Jobbade ju i vår kiosk på onsdagskvällen och igår så fick jag frågan om jag kunde vara med i en sportbutik där vi hade klädprovning av våra kläder och jag sa ja så vid halv 6 var jag där och vid 8 var det slut men det var kul och jag fick också träffat flera som jag bara har mailkontakt med och vi kunde prata direkt vilket alltid är bra.

Men nu känns det att det varit en slitig vecka - är trött och har huvudvärk och har fixat lite med fakturor och mail och tror inte jag är kvar hela tiden ut idag. Åker hem och har en myskväll hemma med dottern.

Vi ska laga kantarellpaj med ädelost och jag var inne på systemet igår och gick fram till personal och sa. Jag ska göra paj med kantareller, ädelost och bacon - ett bra vin till det behöver jag och så fick jag hjälp och det blev vitt vin vilket jag gillar och den här kvinnan kändes väldigt duktig och säker på sin sak så det ska bli intressant. En pinot gris och sen ett annat till resterna imorgon för det blir en stor paj och den äter vi inte upp idag jag och dottern. Men ska också göra en paj till med samma förutom att jag byter kantareller mot kyckling - till sonen.

Och jag har mycket att fixa med ute - gräset behöver klippas och jag bör städa undan saker som ska till tippen men det blir nog inte denna helg. Vila behöver jag. Så det skulle inte göra mig något om det blev regn :)

På söndag ska vi vara sociala i grannbyn och med släktingar till barnen. Ska bli riktigt trevligt att fika en stund och titta på huset dom har renoverat sen vi var där sist.

Nästa vecka är det inga konstigheter utan en vanlig vecka - på jobbet i alla fall.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar