December

December

fredag 9 september 2016

Mer rätt i tiden

Bildresultat för september










Huvudvärk!

Den kommer smygandes nu här när jag sitter på jobbet. Det med känslan att ha feber i kroppen när jag vaknar men ändå inte ha det gör ju att man blir negativ till sinnet.

Det är så svårt att förklara den där feberkänslan för jag fryser inte, svettas inte utan har bara en känsla.

Det har regnat i natt eller på morgonkvisten i alla fall. Temperaturen har fallit så det är mer normalt för årstiden. Har bara väntat på att det ska bli åska också men än har jag inte hört någon.

Igår när jag åkte från jobbet vid 5-tiden var det 26 grader så det var som en het vägg som slog emot mig när jag gick från kontoret - för här är det svalt och skönt.

Och mer rätt för tiden är ju då dagens väder och med regnet och att det ändå varit så varmt så tänker jag att jag kanske kan skörda mer i min skog - det gula guldet.

Bildresultat för september kantareller



Vi har lyxat till det nu i flera dagar och igår kändes det som lyxmat rejält. Hade varit och handlat lite innan jag åkte hem. Sparris.

Så det blev parpadellepasta med smörstekta kantareller och färsk sparris med en god olivolja från den där specialbutiken så dit måste jag igen och köpa mer för denna är god - någon örtolja är det. Och så parmesan på detta.

Riktigt gott var det och som sagt det kändes lyxigt på en helt vanlig torsdag. Efter maten tog jag en promenad med vovven och sen tog vi en fika - kaffe på maten med chokladbit och så löste vi 20-frågor korsordet i den nya allas som jag också köpt.

Och idag blir det nog liten soppa på trattisar :)

Och klockan 9 bänkade jag mig framför tvn och tittade på Djävulsdansen. Såg förra omgången och det är bra och intressanta program som lyfter viktiga frågor helt klart.

När man själv har haft psykiska besvär - en rejäl depression så är det igenkänning i mycket. Hade även den känslan förra omgången då det handlade om missbruk och att vara anhörig.

Jag har haft 2 rejäla perioder av depression men det är nu flera år sen och kanske är jag aldrig och klampar i dom trakterna igen - men vem vet? Har man hamnat där så är det nog lätt att göra det igen och jag äter ff citalopram och varken törs eller vill sluta. Så helt stark känner jag mig ju inte så att jag känner att nu är det slutätit.

Och efter att ha hängt en tvätt efteråt så var det dags att sätta sig i bilen och åka och hämta hem sonen. Det är ikväll kvar också men nästa vecka hoppas jag att kollegan är frisk och på jobbet så jag slipper.

Går igenom mail och annat idag - väntar på att en ska komma och kvittera ut en nyckel. Igår var det en - inte stressig för det är fel ord men en annorlunda dag då. Massa samtal på telefon, folk som kom och hade ärenden in till mitt och jag har så mycket jag inte hunnit med - bokföringen!

Men nästa vecka kanske det kan bli lugnare och jag känna mig mer pigg och alert - man lever på hoppet.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar