December

December

onsdag 24 augusti 2016

Det blev fel

Onsdag - en dag mitt i veckan - lillelördag om man så vill. Jag ville inte vakna när klockan ringde. Så trött och känner mig sliten.

Det kommer ju alltid surt efter - om man som mig haft det lite kul och trevligt som jag haft på semestern och inte bara vilat eller gjort hushållsarbete som man gör hemma när och det visste jag att jag skulle bli.

Så jag sitter på jobbet nu, har druckit dåligt kaffe men det var kaffe - uppvärmt i mikron. Hann inte äte hemma så jag tog med mig en smörgås - tunnbrödet från Jämtland så jag hoppas både spruta och kaffe ska kicka in och få mig att må lite bättre.

Sen får jag också skylla på att jag inte la mig och sov förrän sent. Jag fastnade framför tv'n. Jag tittade ikapp mig på några serier på svt.

Först blev det andra avsnittet av deckaren som går på fredagar. Sen The Last Kingdom och så såg jag på Doc Forester båda avsnitten.

Mycket bra nu svt tycker jag. Det gick igår också en isländsk serie men tänkte att jag kan titta på den på play. Det var också andra avsnittet och jag har sett första. Sen ska jag titta på Follow the money.

Och igår var jag iväg för att köpa rullgardin till sonens rum på Jysk. Dottern hade mätt fönstret och jag tyckte att förpackningen var alldeles för lång - dum som jag är fattar jag inte att det är tomrum i kartongen där dom har tillbehören och det var inte den faktiska längden så det passade ju inte alls så nu måste jag iväg och byta idag.

Sen åkte vi och köpte thai mat - vi har längtat efter det i länge nu och hade tänkt äta det på semestern men just den dagen var det stängt :( - det är ju inte som här - thai i varje hörna.

Och så har jag varit och köpt mig en extern hårddisk - vi har så mycket kort som nu ligger på datorn och det känns ju inte helt säkert ifall våra datorer kraschar. Dottern kunde föra över kort igår men nu när jag sitter med den här på jobbet så vill den inte fungera - eller jag får ingen kontakt med den  - grrrrrrrrrrrrr.

Det fanns en fundering på att idag gå i skogen och leta kantareller - får se hur det blir med det - just nu känns det inte som en bra idé.

Men samtidigt så är det ju skogen jag mår bra, tycker om att gå där och hitta svampen men den ska ju då också rensas - tror inte jag fixar det idag om jag ska vara ärlig mot mig själv.

Så jag borde ta det någon annan dag imorgon, fredag, lördag?

Men först och främst - MER KAFFE!

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar