December

December

måndag 18 juli 2016

Vart är jag på min första semesterdag?

Jo jag sitter vid mitt skrivbord här på jobbet.

Det blir en avräkning mot ledighet en annan dag. För jag väntar på att alarmkillen ska komma och kollar mailen, posten och städar upp lite på mitt bord för det blev aldrig gjort förra veckan.

Larmet är knäppt och det fick dom som denna vecka hyr lokaler av oss erfara i natt. Det är Gothia cup och det är fullt med barn, madrasser och annat i de gemensamma lokalerna och larmet gick i natt och eftersom knappen som styr inte funkar så var det ju inte så kul när dom sen fick påhälsning också av securitas kl 3 i natt.

Men jag hoppas det går att fixa idag.

Och igår kom dottern hem, åkte upp till landvetter och hämtade henne och det var skönt att se henne igen. Och hon var nöjd med sina dagar. Hennes kamrater hade kunnat stanna längre - dom kände sig inte färdiga med Barcelona och dit vill dom igen. Dottern har varit där en gång tidigare och visst var det jättebra på alla sätt och vis men hon hade inte den känslan utan var rätt nöjd ändå.

Men trött för dom hade klivit upp vid 5 på morgonen för att göra sig klar och ta taxi till flygplatsen så hon ville ju inte lägga sig och innan hon åkte beställde hon ett abonnemang till sin telefon och det blev klart när hon var där men så hittade hon inte simkortet som hon skulle sätta i så vi fick åka till butiken och få det fixat och eftersom den inte startade direkt - det skulle ta en halvtimme så gick vi där och strosade ifall det skulle bli totalt knas.

Hemma igen så hade solen kommit fram efter att det tidigare hade ösregnat i omgångar så det blev grillat. Grillade flankstek och kyckling. Dom hade bra pris på benfri kycklinglår färskt som jag köpt och flanksteken hade vi sen tidigare. Potatsigratäng till detta och det blev en god middag. Dock så tog det en tid innan kolen kom igång. Jag hade såna där tändblock och så hade jag lite tändvätska men det ville inte riktigt ta sig så jag ska nog ta och investera i en sån där tändgaffel kanske så slipper jag detta. För kolen som låg kvar var nog lite fuktig av allt regnande men efter lite pyssel så hade vi glöd.

Och det har blivit mycket tv-tittande. Det var ju Ernst i torsdags och en deckare, Ett fall för Vera i Fredags, tittade ikapp mig på Indian Summer - tre avsnitt i lördags och igår var det ju Lost Kingdom.

Melodikrysset löste vi också igår jag och dottern - hade sparat det medan vi tog en fika och pratade - detta var innan vi åkte iväg.

Hon fick också växlat tillbaka pengar hon hade kvar för hon hade inte shoppat så mycket som hon trodde hon kanske skulle göra men en present hade hon med sig till sin bror.

En svart t-shirt med vit text.

My sister went to Spain and all I got was this lousy t-shirt.


Den var riktigt kul och brodern gillade den så det var ett bra och kul köp. Så nu har hon en utmaning till alla ställen hon åker till när och om hon nu åker att hitta samma men då med ev andra länder/städer etc.

Nu har larmkillen varit här och jag har skrivit en instruktion till dom som hyr eftersom det byts ut vuxna varje natt!

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar