December

December

torsdag 14 juli 2016

Ortopedbesök

Sitter och har kopplat upp mitt system på jobbet, kollat mail och väntar ut svettningar.

När jag kom hit för en timme sen så tog jag våran stora industridammsugare och gick ut och dammsugade bilen. Något jag tänkt göra länge men också skjuta upp till semestern men nu tog jag tag i det - dumt nog.

För jag blev svettig, jättetrött och mår inte alls så bra just nu men det klingar väl av kanske.

Jag har ju också varit vaken sen halv 8. Då blev det en snabb dusch, en macka och kaffe i termos att ta med och så iväg till ortopeden. Skulle vara där en kvart innan utsatt tid och det var jag för det var tomt på vägarna.

Och blev jag något klokare - inte mycket men en spruta med kortison har jag fått och det verkade inte vara något med ben eller brosk utan mer än inflammation någonstans som spökar. Får se om detta gör någon verkan eller ej- annars får jag gå och ha ont tydligen för det fanns liksom inget att göra.

Var hemma igen innan 10 och tog då en runda med vovven. Kokade potatis till sonen och drack mer kaffe innan jag gav mig iväg igen.

Igår gjorde jag en stor form med fiskgratäng - i smögensås. Och en form med kycklingfiléer stekte jag också.

Dottern har kommit fram och vi kunde "prata" lite på fb då det var wifi på hotellet och även på den restaurang dom sen var på. Soligt och varmt hade dom också.

Sen har jag nu i min ägo en ny mobil - en i guld - Samsung J5. Utseendemässigt så är det inte så stor skillnad mot den gamla - lite större men inte mycket. Sonen tyckte den var lätt och jag är övertygad om att den räcker gott och väl till mig.

Så jag satt igår och gjorde i ordning den med appar och sånt. Swish, bank-id, bank och annat. Och så fick jag leta upp en app för att lyssna på mina böcker. Den förra hade en egen men den fanns inte här men har hittat en mycket bättre. Den kan jag pausa och den går igång där jag pausade, kan lyssna på flera olika böcker och sätta bokmärke och jag kan ha den på insomningstimer också. Perfekt.

Cover art

Smart AudioBook Player.

Nu har jag den fulla versionen - en månad sen har man någon mindre version och om det räcker så är det bra annars får vi se om jag fortsätter eller hittar någon annan.

Behöver också få tillbaka min gamla ringsignal men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde - det är början på en låt - när man visslar och den är så orginell och jag vet direkt att det är min mobil. Till och med hunden reagerar på den :) Det är Ilson och Filles låt - jag skrattar idag. Dumt nog så hade jag den inte sparad på sd-kortet utan på telefonen - dumt - mycket dumt när mobilen lägger av.

Solen visar sig idag - det såg inte så ut tidigare idag utan det var jämngrått. Men nu är det mer blå himmel och sol mellan vita moln - härligt. Det behövs mer av detta nu.

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar