December

December

onsdag 13 juli 2016

Nycklar, mobiler och elände

Det är rubbat.

Den där känslan av att ha koll. Det har jag inte längre känner jag. Den rubbades rejält igår.

Är på jobbet idag och det ser ut som det brukar och det är ju bra även om det nu är olåst förutom ytterdörren som fått nytt lås.

Jag sitter på en massa nya nycklar nu. Jag har lämnat ut 2 stycken. En till vår vaktmästare och till en tränare och har fler att dela ut till vem det nu är som ska ha nyckel.

Men jag är också full med annat att göra - som att kolla och jämföra priser på mobil för det blir så att jag måste köpa en ny. Fick en bild över hur min ser ut och det ser ju ut som det kommit mögel i den och man sa att det visst kunde vara så att det är via laddningsanslutningen det kommit in fukt på något vis. Det kunde räcka med att det är fuktigt ute eller att jag svettats och på så sätt fått fukt via kläder.

Så det måste bli en ny och det hade jag inte räknat med men det är tur man har en generös och snäll son för jag har nu fått pengar av honom och ska iväg till Telia och köpa en ny.

Det blir samsung igen - gillar samsung och denna gång något som heter J5 - och det är väl en enklare modell men det räcker gott åt mig. Recensionerna har varit bra det jag läst men det är ju en djungel men den här går på under 2000:- och det är mycket pengar. Sonen och dottern la 7500 på sina men så är det den senaste avancerade saken också - det behöver inte jag. Ringde och kollade så att den fanns i lager och det gör den men dom kunde inte säga vilken färg så det får bli en överraskning. Spelar egentligen ingen roll men det vore kul med en i guld :)




Men har lite annat också på samma köpcentra att göra. Lämna tillbaka ett nytt skal som jag köpte förra fredagen men inte använt - tur att jag inte fixade det till min gamla när den då la av.

Det är ett universalfodral och med en magnet som man klistrade på baksidan och sen så satt den fast i skyddet.

Men jag ska också köa för en boksignering - en present till dottern som fyller år snart.  Den börjar 4 - Wranges är det som signerar sin bok och det är en handbollsspelare om ni inte känner till vem det är.

Och dottern borde nu vara på plats i Barcelona. Kvart över 7 körde jag henne till flygplatsen där hon mötte upp kompisarna. Lite nervös för att resa var hon trots att hon är den i familjen som är mest berest.

När jag kom hem så åt jag frukost och så gick jag en morgonpromenad med vovven för en gångs skull. Det var sen dags för sprutan kl 11 och då hade jag hunnit med en ny kopp med kaffe och dusch och väckt sonen. Han skulle klippa sig samma tid och vi var klara samtidigt och möttes upp för att åka och köpa lite lunch och bröd. Sallad till oss båda ur självplocken innan jag släppte av honom och for till jobbet.

Det som är trist med vädret är att det är fuktigt inomhus av allt regnande som varit och det ser ju inte ut att bli bättre idag. Nu vill jag ha mer av värmen. Gräsmattan behöver klippas igen och så länge det regnar är det ju inget jag gör. Men jag hoppas ju på att svampen trivs så till helgen blir det skogspromenad igen för att se hur det ser ut och förhoppningsvis plocka också.

Lite konstigt är det också att vara utan dottern hemma även om det bara är en halv vecka. Men det är så roligt att dom kom iväg.

Och 3 kvällar ensam hemma. För dottern kommer ju hem när hon jobbar vid 9 tiden så det är den tiden mellan 9 och 12 som blir extra tomt innan sonen kommer hem.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar