December

December

torsdag 2 juni 2016

Värmebölja



Så här glad är vovven över att jag tog fram och blåste upp poolen igår.

Dock så har översta ringen gått sönder och det vatten jag fyllde på med igår hade runnit bort i natt - eller har det dunstat? Kanske det senaste då det är så varmt.

Men jag såg att det fanns sån som man inte blåser upp på Rusta för 99:- så idag blir det en tur dit efter jobbet så att jag har en - kan tänka mig att en del saker går åt som smör i hettan.

Jag gjorde inte mycket igår på kvällen - efter jobbet åkte jag och kollade om en liten trädgårdshandel hade doroteablommor - det hade dom inte. Tanten som är mamma till ägaren visste inte ens vad det var för något :(

Sen in en sväng i centrum och så köpte jag till jobbet - bokföringsorderslapp. Tittade i pärmarna igår som vi fått och där hade han använt såna och jag vill fortsätta med det tills året ut i alla fall så får jag se om jag hittar på ett annat sätt - om man kan få ut listor kanske.

Och så blev det rosé på systemet innan jag sen avslutade med att hämta reservationer på biblioteket. Elizabeth George senaste har äntligen kommit och så Emelie Shepp har släppt nytt och så då filmen en man som heter ove men det kom också en bok med som jag såg på en hylla. En biografi om West Memphis Three - hur 3 personer blev dömda för brott och dödsdömd men blev till sist friade.

Läs lite här om ni vill :https://sv.wikipedia.org/wiki/Damien_Echols

Dödsdömd (pocket)

Jag har sett dokumentärer på tv om det och boken kan ju vara intressant kanske.

Gjorde lite mat och tog med mig ut och sen satt jag där en god stund och när det blivit lite svalare så gick vi en runda jag och vovven och sen satt jag ute igen.

Löste korsord, läste Allas, tog ett glas rosé och bara njöt av att inte göra något. Och inga ungdomar hemma. Sonen kom hem 00:10 och då hade jag nyss somnat - det blev sent för det var ju så skönt ute och man tappar liksom tidsuppfattning.

Dottern kom hem vid halv 3 på natten - hörde inte när hon kom hem men vaknade till när hon sen smög förbi min säng och gick och la sig. Hon hade haft jättetrevligt med jobbet, först åt dom mat och sen bowlade dom och när dom andra åkte hem så fortsatte dottern, hennes skjuts hem till en annan av tjejerna som nyss flyttat till sin lägenhet. Dom här 3 är i samma ålder och jag tycker det är jättebra att hon skaffar mer umgänge.

Sov länge och klev inte upp förrän vid halv 11 och då väckte jag mina båda, tog fram kycklingfilé ur ugnen och satte in den med olja och kryddor i kall ugn och sen fick den stekas klar och det går jättebra att göra så. Blir saftigt och sköter sig självt. Så sonen hade lunch och middag.

Satt ute och drack kaffe och åt en macka och fyllde upp polen igen till vovven och dottern satt med ute och vi kunde prata en stund innan det sen var dags att ge sig av till jobbet och här sitter jag nu i ett svalt och skönt kontor. Tog med mig en påse iste som jag gjort ordning och dricker av. Sitter och kollar på bokföringen och ser fel som han gjort som jag nu ska rätta till. Felkonteringar och jag vet vad jag kan göra ifall jag har tid över i sommar när jag ska jobba. Kolla igenom allt! Ett halvårs bokföring. Men det är mest det som är inbetalt som han konterat fel och det är ju inte helt lätt att veta vad inbetalningen gäller.

Har keso och jordgubbar med mig till jobbet som jag ska äta av om en stund. Kollegan skulle komma in - sa han. Men än så länge är jag helt själv i huset. Skönt :)

Och kaffe ska jag gå och göra mig en stor kopp av också snart  - och jag har missat en väsentlig sak idag.

Jag missade mina mediciner - glömde helt bort det. Höll på att glömma att ta dom igår också. Så hjärnan selekterar verkligen minnet just nu. Får väl vara glad över att den fungerar på jobbet, relativt bra. Så får jag ta det andra sen.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar