December

December

måndag 13 juni 2016

Oouchs!

Bildresultat för smärta bröstrygg

Idag är det inte helt lätt att andas.

Jag skulle bara vända mig om i sängen innan jag klev upp och det högg till i bröstryggen - rejält. Så jag kan inte djupandas och det gör ont rejält trots piller och voltarensalva. Det är den där jädrans Tietzen som bråkar. Har man inte det ena så är det något annat.

Så jag rör mig som om jag har nackspärr - får röra hela överkroppen när jag ska vända mig om och jag hoppas det släpper innan jag ska iväg till Jula i em - själv.

Brukar få såna här attacker men det var ett tag sen sist och jag kommer så väl ihåg en av gångerna då jag stod i duschen och det bara högg till så att jag tappade andan och då gjorde jag inte något mer än att bara stå rakt upp och ner under duschstrilen.

Men det går väl över detta också. - skulle ju kunna tro att axeln har något med det att göra men det är axeln på motsatt sida som är min bråkiga axel så den teorin går bort.

Relaterad bild

Helgen har varit bra, har inte gjort så jättemycket. Var jättetrött i fredagskväll så jag gick och la mig tidigt och så blev jag väckt av telefonen - inget okänt nummer så jag svarade och hörde då bara massa ljud i bakgrunden och min hjärna fick tanken - att nu har det hänt något som inte är bra och kände hur oron kom som en svart klo över mig. Klockan var så pass att sonen inte hade kommit hem än och borde vara kvar på jobbet men man hinner ju tänka lite för mycket på kort tid innan personen i andra ändan börjar svamla och är långt i från nykter och har ringt fel och även hamnat helt fel när det gäller ort och ställe. Vet inte hur det gått men det fanns i alla fall ett gillande på fb så det var väl lugnt.

Men jag hade ju då blivit klarvaken och hade oron kvar i kroppen trots att det inte var något så det blev mer sömnpiller och orostablett och sen lägga mig till ro igen.

Sonen kom hem som han skulle och sen kunde jag somna om. Lördagen blev också lugn - åkte och storhandlade. Det var ju x-pris på fisk - färsk laxsida för 99:- kg på ica så det fanns på listan men också torskrygg och när jag sen kom hem så blev en av laxsidorna middag - kryddade med citrongrillkrydda och grillade jag den i 2 omgångar och det var väldigt gott och jag hade köpt ett sånt grillgaller som man lägger fisken på och då kan man lätt vända på den utan att halva fisken fastnar på grillen.

Sen körde jag sonen till stan och gick en runda med vovven innan jag sen hamnade i köket och plockade lite innan jag la mig i sängen och lyssnade på bok, tittade på dokumentär och väntade på att sonen skulle ringa och ville komma hem.

Det hade börjat bli ljust igen när jag hämtade hem honom och halv 4 så var jag i säng igen. Så igår var en slö dag och fram på em hade jag vilat klart och gick en längre runda med vovven och pratade bort den med min bror. Kokade ris och så åt vi av den grillade laxen igen.

Dottern som varit liggandes hela helgen så rejält förkyld sa på lördagen när vi pratade middag och innan jag skulle iväg och handla att soppa ville hon ha och sen kom hon med önskan - pesto. För det är ju gott och så fick jag fram datorn och google och hittade ett recept på pestosoppa som jag gjorde till henne på lördagen och resterna av soppan som var som en tjock sås egentligen åt hon sen med pasta. Det var också champinjoner och bacon som toppade soppan och hon var nöjd med en len, mättande soppa då halsen var så öm.

Tror dock att jag nästa gång ska ha mer buljong så att den blir mer tunn - kanske

http://osskusineremellan.blogg.se/2012/november/pestosoppa-med-knaperstekt-bacon-champinjoner.html

Har väntat på att det skulle komma regn i helgen men det kom inget och det är nu väldigt torrt så gräsmattorna börjar bli gula och fula.

Och jag ska ju iväg till Jula för där har jag hittat förvaringsskåp som jag ska köpa och ställa ute - har en yta bakom altandörren och vi har för lite plats. Och här kan man ställa mycket. Termosar, hundmat och en massa annat smått och gott.

Ska vara regntätt också.



Och så ett litet som ska stå intill

image description

Här kan jag också förvara drickor, potatis och annat som ska stå svalt. Så det kommer att fyllas på snabbt och kanske skulle man ha 2 låga skåp.

Det har varit mycket tänkande kring detta. Har funderat på att klä in garderober med panel till plåtskåp men det här är nog det bästa. Plåt kan rosta och träskåp - ja då måste man hålla på att snickra och måla men det här - ja det kan nog bli riktigt bra.- Framförallt så ska det bli skönt att få rensa i röran och genom detta få mer plats i ett köksskåp mm.

Men nu ska jag bokföra, dricka mer kaffe och ta vara på dagen på jobbet.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar