December

December

torsdag 9 juni 2016

Loppis och utflykt

Sol, vind och lite kyligt blev det igår och inget bad även om det fanns intention.

Igår hämtade jag upp dottern när jag slutade kl 3 och vi åkte på loppis. Hon fick köpt några pocketar och jag hittade 2 fina höganäskrukor och den ena hade lock - som på bilden.



Första gången jag ser en sån här burk så det blev en rolig överraskning. Tittade också på en wokpanna i gjutjärn som jag tänkte att den kunde jag ju ha på grillen och så hann jag inte ta den innan en annan ryckte den ur hyllan :(

Sen åkte vi förbi blomsterlandet och dottern letar STOR kruka för hon behöver någon extra stor till en av garderobsblommorna och hon köpte en men är inte helt säker och vi sa att vi skulle kolla på stora ica men glömde av det igår.

Sen blev det då att leta upp den där lilla djuraffären på en liten tvärgata i stan och där köpte jag det som jag bad dom köpa in eftersom dom har petcare som leverantör - inte alla som har.

Bildresultat för petcare dental treat

Det är som kinderägg -man skakar och det är något inuti - Dental peanut, jordnötsformat tugg med kycklingbitar inuti. Främjar god tandhälsa.

Och vovven blev glad. Dyrare än på Dollarstore var dom. Där tog dom 20 kronor för 2 och här dog man 36 men om det är bra för tänderna och vovven gillar dom så får det vara värt och jag köpte på mig 8 påsar så nu har han om han får 2 i veckan - hela sommaren :)

När vi åkte hem sen bestämde vi oss för att åka till lilla ica och köpa sallad i deras salladsbuffe och så åkte vi hem och packade ihop väska med badkläder och handdukar och filt och kokade kaffe och så åkte vi iväg till skogen och en annan sjö än den vi var till igår. Inte lika långt att gå till den badplatsen.

Men det var inte alls lika gott som dagen innan. Det blåste kyligare och vattnet var kallare men sjön är också större så jag klev bara ner som dagen innan och vovven fick badat och simmat och jaga en and och kliva upp på en liten sten/klippa i vattnet - rulla sig i förmodligen ankskit men eftersom han blev tvungen att hoppa i och simma för att komma därifrån blev han ren igen.

Men det var mysigt ändå att sitta där och äta i solen och naturen. Så sånt ska vi göra fler gånger. Vi pratade om att ha en väska packad så det bara är att ta med och ge sig av såna här spontana gånger.

Men dottern mådde lite kasst redan igår - ont i halsen och i natt har hon hostat och haft sig och idag är hon snorig också. Får hoppas det går över fort. Idag ska hon vila och inte gör något och så dricker hon honungsvatten med citron.

Idag är det lite varmare än igår, vinden kommer från annat håll tror jag. Och igår var den från norr och jösses vad det har stormat där uppe såg jag på tv. Lite ovanligt med stormar av den sorten så här på sommaren?

Jag blev i alla fall väldigt trött efter utevistelsen. Satt och gäspade hela vägen hem så att dottern sa till mig att sluta för hon började också :). Hemma så blev det att plocka upp och skaka ur sanden ur filten och sånt. Sen gick jag och duschade länge och väl, hade sand över halva mig då jag försökte skaka bort det mesta i skogen.

Och så gick jag och la mig - så trött så jag somnade snabbt för att vakna igen efter några timmar blodsockerfattig och fick gå upp och äta. Somnade om, vaknade till av sonen och somnade om för att vakna igen av en katt som var gosig. Sen fick jag gå upp och ta värktablett och sen sov jag ett par timmar till innan katten tyckte att nu ville han ha mat och jag öppnade dörren ut på glänt - klockan var vid 7 och så la jag mig igen och sov till halv 11. Pust.

Men är långt ifrån pigg känner jag mig så det blir en lugn hemmakväll idag.

Och jag har nu bestämt mig för semesterveckorna - tror jag tar 5 på raken - kanske men minst 4 i alla fall och då blir det slutet av juli och början august i år. Sonen börjar sin v 29 och hans sista är dotterns första så då kan det ju vara kul att vi har tillsammans och kanske hittar på något - eller inte.

Nu har klockan gått fort och det har redan gått 2 timmar här på jobbet. Nu är det 2 timmar kvar och dom ska jag ägna åt ekonomin.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar