December

December

tisdag 28 juni 2016

Disciplin

Det är inte helt enkelt att vara disciplinerad alla gånger och idag är det en sån gång.

På jobbet så skulle man flytspackla och då var det inte så bra att vi var där så det är jobb hemifrån men det är inte lätt att jobba hemifrån alla gånger.

Får liksom inte så mycket gjort.

Sov länge - behövde det och var inte uppe förrän vid halv 12. Då blev det lite frukost, på med kläder, fixa sopor och slänga massa tomma schampoflaskor i återvinningen innan jag hämtade upp dottern som slutade sitt jobb kl 1.

VI åkte sen till veterinären och köpte kattfoder. Nu tog vi "min" veterinär och köpte hills urinfoder och mjukmaten gillades i alla fall.

ch så in på skoaffären vi har. Jag var där igår och köpte mig ett par nya skor från Rieker för att idag reklamera ett annat par från Rierker som jag köpte förra sommaren.


Bildresultat för rieker sneakers 2016

Nästan som dom här har jag nu på mina fötter - dom är mer åt det silvriga hållet.

O Dom har spruckit på ett sätt som känns lite konstigt efter en använd sommar - förra. Så vi får se vad dom säger men jag behövde ju något på fötterna så då hittade jag ett annat par istället. Mina fötter passar väldigt bra till Riekers skor och det är dom bekvämaste skor jag köpt och nu har jag både kängor, stövlar och sandaler i samma plus då dessa.


Bild på Rieker

Hoppas dom godkänner reklamationen :)



Dottern köpte också skor. Hon har sandaler på jobbet men dom har blivit slitna och hon spänner fötterna så nu blev det ett par lätta och bekväma gympaskor från Ecco istället. Tror jag blir väldigt bra eftersom hon går och står mest hela tiden på sitt jobb.

När vi kom hem var vi jättehungriga så då kokades makaroner och värmdes köttbullar. Dessa hade jag gjort igår kväll och nu så försöker jag då jobba lite men sitter ju på bloggen. :/

Jag har också hängt ut mina kuddar och täcke på vädring idag och ska bädda rent i sängen. Så hur ska jag ha tid med att jobba :)

Men det är ingen ko på isen för jag kan ta igen det imorgon och det är ju inte mitt fel att jag inte kan vara på min arbetsplats och arbeta. Det är mycket lättare och jobba där eftersom jag då har riktigt tangentbord och stor skärm och ser bättre.

Men jag har kolla mail och svarat, varit inne på banken och fixat lite så helt bedrövligt har det inte varit men jag får vara dubbelt så effektiv resten av veckan. Men vi måste ta en hemmadag till då man ska lägga klinkers och då får man ju inte gå på det heller.

Och så har jag laddat mobilen med en ny bok - Sofie Sarenbrant och Tiggaren. Gillar hennes böcker så det ska bli spännande. Och Katarina Ewerlöf är uppläsare - hon är så bra på detta. 5:e boken i serie är det också.

Tiggaren

Såg på bibliotekets hemsida igår att man nu kan ladda ner e-ljudbok- det blir som att streama som man gör från tex Storytel men med lånekort. Ramona Franssons nya kommer på detta sätt och det är ju bra och man behöver då inte ställa sig i kö utan man lånar, lyssnar och lånar om ifall man inte hunnit lyssna ut på lånetiden. Perfekt och jag hoppas det blir fler och fler såna böcker på biblioteket. För varför betala dyrt för sånt man kan göra gratis - låna på biblioteket. Tycker det är otroligt bra förmån vi har att ha den tillgången till böcker, tidningar, musik, film och mycket mer. SÅ låna mera :)

Må Gott





1 kommentar:

  1. Jag lånar också mycket böcker på bibblan. Både vanliga och e-böcker. Det är superbra. Sa till dom sist hur nöjd och glad jag är för att dom finns.
    Kram

    SvaraRadera